کتاب امنیت در برابر مواد شیمیایی pdf

خانه، آزمایشگاه و بیمارستان

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 60,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب امنیت در برابر مواد شیمیایی

رشد جمعیت و توسعه صنایع مختلف، استفاده از مواد شیمیایی در زندگی روزمره منجر به آلودگی محیط زیست و بیماری های زیادی شده است و چگونگی استفاده و تماس با این ترکیبات و مواد به یکی از مهمترین نگرانی ها در بشر تبدیل شده است. ایمنی و محافظت در برابر عوارض مواد شیمیایی برای تمام اقشار بشر، از کودک تا افراد مسن، چه در خانه و چه در محیط کار، چه در طبیعت و چه در محل سکونت مهمترین اصل در زندگی است و چه بسا به یکی از اصول اولیه آموزشی تبدیل گردد.

امید است بهره‌مندی از محتوای آموزشی و کاربردی این کتاب بتواند در رشد فرهنگ ایمنی کار، افزایش بهره‌وری، کاهش حوادث و بیماری‌های ناشی از ترکیبات و مواد شیمیایی نقش موثری ایفا نماید.

گزیده کتاب امنیت در برابر مواد شیمیایی

مواد شیمیایی بخشی از زندگی ما شده اند، بسیاری از فعالیت های ما را حفظ می کنند، بسیاری از بیماری ها را پیشگیری و کنترل می کنند و بهره وری کشاورزی را افزایش می دهند. با این حال نمی توان نادیده گرفت که بسیاری از این مواد شیمیایی، به خصوص اگر به درستی استفاده نشوند، ممکن است سلامت ما را به خطر بیندازند و محیط زیست ما را مسموم کنند.

فقط کارگری که با مواد شیمیایی کار می کند در معرض خطر نیست. ما ممکن است درخانه های خود از طریق استفاده اشتباه یا به طور اتفاقی در معرض مواد شیمیایی قرار بگیریم و توسط محصولات مصرفی از جمله مواد غذایی آلوده شویم. مواد شیمیایی ممکن است هوایی که تنفس می کنیم، آبی که می نوشیم و غذایی که می خوریم را آلوده کنند. این مواد ممکن است وارد جنگل ها و دریاچه ها شده، حیات وحش را نابود کرده و اکوسیستم ها را تغییر داده باشند.

همه نگرانی یکسانی ندارند، ارزیابی خطرات سلامتی مواد شیمیایی یک فرآیند مستمر است که در آن اطلاعات خطرات شیمیایی از طریق منابع مختلف در دسترس قرار می گیرد. به یاد داشته باشید: مواد شیمیایی قدرت دارند و به همین دلیل است که به بخش مهمی از زندگی ما تبدیل شده اند. به این قدرت احترام بگذارید و با دقت با آنها رفتار کنید.

کتابشناسی ملی :
9490450
شابک :
978-622-310-555-5
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
192
کنگره :
‏‫‬‭QD۴۷۱‏
دیویی :
‫‬‭۵۴۰

کتاب های مشابه امنیت در برابر مواد شیمیایی