کتاب رفتارهای مقابله ای و حساسیت اضطرابی در دانش آموزان (با تأکید بر مقبولیت اجتماعی) pdf

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 55,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب رفتارهای مقابله‌ای و حساسیت اضطرابی در دانش آموزان "با تأکید بر مقبولیت اجتماعی"

 کتاب رفتارهای مقابله‌ای و حساسیت اضطرابی در دانش آموزان "با تأکید بر مقبولیت اجتماعی"  اثر سمانه‫ دهقانی فیروزآبادی  توسط انتشارات کلید پروژه منتشر شده است.

این کتاب به عوامل نافرمانی و مقابله‌جویی در نوجوانان و کودکان، و هم‌چنین اختلالات رفتاری در نوجوانان و کودکان می‌پردازد.

در هر جامعه سلامت کودکان و نوجوانان اهمیت ویژه‌ای دارد و توجه به بهداشت روانی آن‌ها، کمک می‌کند تا از نظر روانی و جسمی سالم باشند و نقش اجتماعی خود را بهتر ایفا کنند. در این راستا، شناخت صحیح ابعاد مختلف جسمی و روانی این گروه سنی و کوشش در راه تأمین شرایط مادی و معنوی مناسب برای رشد بدنی، عاطفی و فکری آن‌ها واضح‌تر از آن است که احتیاج به تأکید داشته باشد. تمامی متخصصان بهداشت روانی، در این‌باره که سال‌های ابتدای زندگی انسان از لحاظ تأثیرگذاری دوره‌های بعد حائز اهمیت است، اتفاق نظر دارند و وجود اختلال در این دوره زندگی را زمینه‌ای مساعد برای رشد ناسازگاری دوره‌های بعدی می‌دانند. همچنین دوران کودکی از مهم‌ترین مراحل زندگی است که در آن شخصیت فرد پایه‌ریزی شده و شکل می‌گیرد.

گزیده کتاب رفتارهای مقابله‌ای و حساسیت اضطرابی در دانش آموزان "با تأکید بر مقبولیت اجتماعی"

از جمله عوامل روانشناختی که می‌تواند بر مقبولیت اجتماعی در کودکان نقش داشته باشد، میزان زیاد اضطراب و تمایل به تجربه اضطراب یا در اصطلاح، حساسیت اضطرابی است. تیلور ( 1۹۹۹ ) حساسیت اضطرابی را این گونه تعریف می‌کند: "حساسیت اضطرابی گرایش شخص برای ارزیابی احساسات فیزیولوژیکی (مانند افزایش ضربان قلب، تپش‌های قلب، لرزش)، تغییرات شناختی (مانند دشواری در تمرکز) و پیامدهای اجتماعی (مانند احساس حقارت، طرد) مرتبط با اضطراب است، مبنی بر این اعتقاد که این نشانه‌ها پیامدهای آسیب‌زا دارند" افراد دارای حساسیت اضطرابی بالا ممکن است معتقد باشند که تنفس کوتاه نشانه‌هایی از خفگی یا تپش قلب نشان از حمله قلبی است در حالی که افراد دارای حساسیت اضطرابی پایین این نشانه‌ها را ناخوشایند، اما بدون تهدید، تجربه می‌کنند.

صفحات کتاب :
۱۶۵
کنگره :
‫‬‭HQ۷۹۶‬‬
دیویی :
۶۴۹/۱۲۵
کتابشناسی ملی :
۹۴۳۷۵۷۹
شابک :
9786228001296
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه رفتارهای مقابله ای و حساسیت اضطرابی در دانش آموزان (با تأکید بر مقبولیت اجتماعی)