امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 48,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مسئولیت پزشک در برابر بیمار

کتاب مسئولیت پزشک در برابر بیمار نوشته سعید محمدی‌نیک توسط انتشارات کلید پروژه منتشر شده است.

با پیشرفت علوم پزشکی، فاصله بین پزشک و بیمار زیاد شد، به گونه‌ای که امروزه آن ها در خصوص مسائل معالجه با زبان واحدی با هم سخن نمی‌گویند و فاصله میان آن ها، سالیان طولانی تحصیل علمی و تخصصی است. دگرگونی روش‌های درمانی نیز بر این افزایش فاصله کمک نمود؛ در بیشتر حالات،‌ درمان بیماران در چارچوب بیمارستان‌های عمومی یا خصوصی صورت می‌پذیرد و طب را از حرفه‌ای که ارتباط بین پزشک و بیمار، رابطه‌ای شخصی و مبتنی بر اعتماد و صداقت بود، به حرفه‌ای گروهی کشاند و بسیاری از عملیات طبی و جراحی توسط گروه‌های پزشکی متشکل از پزشکان، دستیاران و تکنسین و پرستاران و ... که هر کدام در انجام عمل حرفه‌ای خود استقلال عمل دارد صورت می‌پذیرد و بسیاری از آنان را بیمار از قبل نمی‌شناسد. بدین ترتیب رابطه انسانی پزشک و بیمار به حد ضعیفی تنزل یافته است.

شکی نیست که این عوامل، توازن بین طرفین را مختل نموده است و بیمار کماکان تابع هیمنه و اقتدار پزشک باقیمانده است. در مقابل این نابرابری عملی، قانون‌گذاران بر برابری پزشک و بیمار تأکید می‌نمایند. لذا نویسنده در این کتاب تحت عنوان مسئولیت پزشک در برابر بیمار به بررسی ماهیت مسئولیت پزشک، مسئولیت بیمارستان در مقابل بیمار، مسئولیت‌های پزشک در قبال بیمار، مسئولیت کیفری پزشک و غیره پرداخته است.

گزیده کتاب مسئولیت پزشک در برابر بیمار

آمار و ارقام نشان می‌دهد که در نتیجه اعمال و اقدامات پزشکان و مراکز درمانی، بیماران بسیاری آسیب‌دیده و از این بابت شکایات متعددی را در مراجع قضایی و غیر قضایی مطرح می‌نمایند.

شجاع پوریان، عمده شکایات و دادخواست‌های ارائه شده در مراجع مذکور، بر مبنای اهمال، عدم دقت یا عدم تخصص پزشک یا بیمارستان استوار  است.

صفحات کتاب :
224
کنگره :
‫‬‭KMH۳۱۰۰/۵
دیویی :
‫‬‭۳۴۴/۵۵۰۴۱۲۱
کتابشناسی ملی :
۹۴۰۶۶۹۱
شابک :
9786228001258
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه مسئولیت پزشک در برابر بیمار