امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 29,250
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب از زبانشناسی به ادبیات (جلد اول)

کتاب از زبانشناسی به ادبیات (جلد اول) که رساله دکترای نویسنده است، به بررسی ‏زبان‏شناختی نظم بعنوان گونه‏ ای از ادب فارسی می ‏پردازد.

نویسنده ‏کتاب از زبانشناسی به ادبیات (جلد اول) را در 11 فصل و 41 بخش تدوین نموده است که عناوین‏ فصول عبارتند از، «ملاحظات نظری»، «تاریخچه مطالعات ادبی ‏سنتی»، «نارسائی های مطالعات ادبی سنتی»، «تاریخچه اجمالی‏ مطالعات زبان شناختی ادبیات»، «بازبینی پژوهش های زبان شناختی‏ ادبیات»، «تکرار کلامی»، «توازن آوایی»، «توازن واژگانی»، «توازن‏ نحوی»، «سلسله مراتب نظم ‏آفرینی»، «طبقه‏ بندی صناعات بدیع ‏نظم»/ ساختگرایی/ زبان‏ و نشانه‏ ها/ نقش زبان/ پیشینه مطالعات‏ ادبی در غرب و در میان مسلمانان/ امکان تأثیر آرای پژوهشگران‏ اروپایی در بلاغت اسلامی/ آمیختن گفتار و نوشتار/ طرح متون ادبی ‏عرب در فارسی/ عدم توجه به برخی از صناعات/ ضعف درطبقه ‏بندی/ توصیف نظم و بدیع نظم و نثر/ تکرار در سطح واژه، گروه ‏و جمله/ قافیه/ سجع/ جناس/ طبقه ‏بندی صناعات و... از جمله‏ مواردی است که در متن کتاب بررسی شده است.

در پایان کتاب از زبانشناسی به ادبیات (جلد اول) نیزمنابع پژوهش، فهرست اعلام و واژه ‏نامه، ارائه شده است.

گزیده کتاب از زبانشناسی به ادبیات (جلد اول)

پژوهش های زبان شناسی در قرن نوزدهم و به ویژه تحقیق دربارة زبان هایی که تا آن زمان برای زبان شناسان چندان شناخته نبود، مسائلی را مطرح ساخت که توانست از سویی زبان شناسی را بر شالودة علمی قرار دهد و از سوی دیگر مفهومی را که از زبان و دستور در اذهان نقش بسته بود دگرگون سازد. شاید در این میان بتوان فرهیخته ترین پیشگام زبانشناسی نوین را در میان دانشمندان اواخر قرن نوزدهم نیکولای کروژفسکی دانست.

صفحات کتاب :
352
کنگره :
P123‏‫‭/ص7‮الف‬4 1390
دیویی :
410
کتابشناسی ملی :
2320276
شابک :
978-600-175-134-9
سال نشر :
1390

کتاب های مشابه از زبانشناسی به ادبیات (جلد اول)