کتاب فصلنامه علمی - حقوقی قانون یار (شماره ششم) pdf رایگان

دوره دوم تابستان 1397

امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی فصلنامه علمی - حقوقی قانون یار (شماره ششم)

فصلنامه علمی - حقوقی قانون یار (شماره ششم) - تابستان 1397 منتشر شد. در این شماره به بررسی، نقش پلیس محله محور در پیشگیری از جرم، پیشگیری وضعی در جرایم سایبری از منظر حقوق کیفری ایران و جهان و آیین رسیدگی به خسارات دادرسی با تأکید بر رویه قضایی پرداخته شده است.

مشارکت شهروندان در تامین امنیت محله ها و پیشگیری از جرم علاوه بر کاهش هزینه های دولت، سبب تعامل بیشترش شهروندان با پلیس محله محور خواهد بود. 

موضوعات حیاتی پیش  روی پلیس همراه با ضرورت تحول در اصول کلی و شیوه خدمت (پلیس محله  محور)، تحول در ابزار و وسائل انجام وظیفه (فناوری) و تغییر در انتظارات جامعه از عملکرد پلیس (ضرورت حرفه ای شدن و پاسخگو بودن)، معیارهای جدیدی را برای تحلیل، برنامه ریزی و تصمیم سازی پلیس دیکته می کند.

 همراه با تغییرات جوامع، سازمان های متولی نظم و امنیت نیز در طی قرون و از زمان تکوین اولیه این سازمان ها، در فلسفه، هدف، راهبرد، تاکتیک و ساختار دچار تحول و تغییرات اساسی شده اند. این مسئله در نیروی پلیس به جهت داشتن بیشترین تعامل با مردم و سایر نهادهای اجتماعی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

گزیده فصلنامه علمی - حقوقی قانون یار (شماره ششم)

ایجاد و حفظ نظم در امور، لازمه زندگی اجتماعی انسان‌هاست. انضباط، روح، پایه و اساس فرمانبرداری، کار بهینه، توانایی رفتار و نشانه آشکار از احترامی است که طبق توافق‌های پایدار بین سازمان و کارکنان رعایت می‌شود. ایجاد نظم و انضباط در همه سازمان‌ها برای نزدیک شدن به اهداف خود جزء دغدغه مدیران و مسئولان آن سازمان است. این امر در نیروهای مسلح هر کشور، به دلیل مأموریت‌های خطیر و حساس برای ایجاد و حفظ امنیت، بیشتر مورد توجه فرماندهان و مدیران عالی قرار می‌گیرد. به این علت که عمده مأموریت‌های نیروهای انتظامی در جهت ایجاد و حفظ امنیت، در معرض دید مردم قرار می‌گیرند و وجود انضباط و اخلاق را محسوس‌تر می‌نماید. 

نظم و انضباط در هر جامعه و سازمانی لازمه و شرط اولیه توسعه و ابزار اصلی برای بهره‌وری است که نهایتاً منجر به رشد و تعالی معنویات در هر جامعه و سازمانی می‌گردد. رسیدن به اهداف سازمانی در گروی توانایی نیروی انسانی در انجام امور محوله است. بنابراین بهبود عملکرد و بهبود نیروی انسانی نیاز انکار ناپذیری برای سازمانها است و مدیریت عملکرد، ابزاری برای دستیابی به این هدف است. 

صفحات کتاب :
546

کتاب های مشابه فصلنامه علمی - حقوقی قانون یار (شماره ششم)