امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 2,100
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بازنمائی سینمائی جریان‌های معنویت گرا4

یکی از مهم‌ترین موضوعات در زمینه علوم انسانی، پرداختن به مسائل هنر و رسانه است. در این راستا، هیئت اندیشه‌ورز هنر و رسانه در مجموعه معاونت پزوهش حوزه علمیه خراسان با رویکرد شناسایی مسایل و ارایه راهبردهای لازم راه‌اندازی شد. یکی از موضوعات مهم در این زمینه بازنمایی جریان‌های معنویت‌گرا در آثار سینمایی است. برا ین مبنا مجموعه شش جلدی باعنوان بازنمائی سینمایی جریان‌های معنویت‌گرا تهیه و تدوین شده است. در این جلد، بازنمایی شیطان‌پرستی در آثار سینمای غرب بررسی شده است. این کتاب برای پژوهشگران و فعالان سینما و ادیان کاربرد دارد.

گزیده کتاب بازنمائی سینمائی جریان‌های معنویت گرا4

دیباچه

«شیطان‌پرستی» یک حرکت مکتبی، شبه‌مکتبی و یا فلسفی است که هواداران آن شیطان را یک طرح و الگوی اصلی و به‌وجود آمده قبل از عالم هستی می‌پندارند. «شیطان‌پرستی» در برخی شاخه‌های آن به معنای پرستش شیطان به عنوان قدرتی بسیار قوی‌تر و موثرتر از نیروهای خیر همچون خداست. در شیطان‌پرستی‌ غیر از استفاده از شیطان به عنوان قدرت تاریکی و قدرت مطلق، از نیروها، جنیان و روح‌های پلید و شیطانی نیز برای پرستش و الهام استفاده می‌شود؛ در نهایت، شیطان‌پرستی را می‌توان به الهام از نیروی شر و پرستش قدرت پلیدی معنا کرد.

این فرقه شاخه‌های گوناگونی دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

1_ شیطان‌پرستی فلسفی: این نوع از شیطان‌پرستی بر مبنای اندیشه «آنتوان زندرلاوی» که در کتاب مقدس شیطان دیگر اثارش آمده، تشکیل شده است.

2_ شیطان‌پرستی دینی: گرایش‌های شیطان‌پرستی دینی، اغلب مشابه شیطان‌پرستی فلسفی است با این تفاوت که معمولا پیش‌نیازی برای خود قائل می‌شوند.

دیویی :
791/43682‫
کتابشناسی ملی :
6641955
شابک :
9786226626316
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
72
کنگره :
PN1۹۹۹/۹

کتاب های مشابه بازنمائی سینمائی جریان های معنویت گرا- جلد چهارم