امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 6,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب در امتداد ولایت

به گواهی آیات قرآن، روایات معصومان (ع) و سیره عملی ایشان، ولایت امام معصوم و در طول آن ولایت‌ فقیه، از لوازم اجتناب‌ناپذیر تحقق کامل دین در جامعه به شمار می‌رود.  تحقق عینی این دو در خارج حتی در مدت زمان محدود، ضرورت وجودی خویش را با توجه به برکات به‌وجود آمده، به اثبات رسانده است. البته تبیین و ترویج این‌طور امور خطیر، به‌عنوان دو مقوله اعتقادی نیازمند بحث و گفتگو درباره آن‌هاست؛ چرا که از یک سو، اجرای کامل دین جز با وجود و حضور ولایت و سرپرستی در جامعه اسلامی توسط افرادی که منصوب خداوند متعال باشند، امکان‌پذیر نیست؛ از سوی دیگر، دشمنان اسلام نیز با آگاهی از ظرفیت، اقتدار و توانمندی‌ای که با حضور امام معصوم و ولایت‌ فقیه در جامعه اسلامی ایجاد می‌شود، همواره به دنبال ایجاد مانع و چالش در تحقق آن در جامعه یا ناکارآمدانگاری آن بوده و هستند؛ لذا با توجه به مباحث فوق و ضرورت تبیین نقش و جایگاه ولایت‌ فقیه در استقرار دین الهی و راهبری نظام اسلامی در راستای نیل به اهداف موردنظر و خنثی‌سازی نقشه‌های مخالفان تحقق حکومت اسلامی، بحث و بررسی درباره مناسبات میان ولایت امام معصوم و ولایت‌ فقیه ضروری به نظر می‌رسد.

کتاب «در امتداد ولایت»، به مباحث ولایت فقیه، جایگاه ولایت امام و ولایت فقیه و همچنین رابطه این دو در راستای پی‌ریزی نگرش صحیح از جایگاه آنها مورد تبیین قرار گرفته است و بدون شک می‌تواند در کارآمدی این دو به ویژه ولایت فقیه در عصر غیبت تاثیر بسزایی داشته باشد.

گزیده کتاب در امتداد ولایت

ولایت تشریعی، مثقام و منصبی قانونی است که خداوند به فردی به‌عنوان مقامی رسمی اعطا می‌کند. به‌عبارت‌دیگر، ولایت تشرعی منصبی قراردادی است که خداوند به گروه برگزیده‌ای از انسان‌ها به دلیل شأن اجتماعی یا دینی آنان مانند مقام نبوت یا امامت یا ... عطا می‌کند که ریشه در تسلط بر جهان خارج دارد و نشانه اراده تشریعی خداوند است.

کنگره :
‏‫‬‮‭BP۲۲۳/۸
دیویی :
‏‫‭‭۲۹۷/۴۵‬‬‬
کتابشناسی ملی :
5962515
شابک :
9786229925607
سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
158

کتاب های مشابه در امتداد امامت