کتاب ادبستان کسا pdf

هفتاد نکته تربیتی از حدیث کسا

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 27,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ادبستان کساء

کتاب «ادبستان کساء» شامل 70 نکته تربیتی از حدیث شریف کساء با محوریت خانواده و موضوعات تربیتی و با تقریر آیت‌الله مهدوی، نوشته علی صغیرا است که در انتشارات مهرستان به چاپ رسیده است.

حدیث کساء، روایتی بسیار معتبر و موثر محسوب می‌شود که برای برآورده شدن حوائج و رفع مشکلات، مداومت بر خواندن آن نافع است. ضمن اینکه ترویج نام و یاد حضرت زهرا (س) و امیرالمومنین (ع) عملی ارزشمند به حساب می‌آید. حدیثی ارزشمند درباره فضیلت پیامبر (ص)، امام علی (ع)، حصرت فاطمه (س)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) که علاوه بر برکات بسیار زیادی که دارد، یکی از بهترین معرف‌های امامان معصوم هست. حدیث کساء، روایت داستانی است که در خانه ام‌سلمه رخ داد و امامان معصوم برای اثبات فضیلت خود از این حدیث استفاده می‌کردند. پیامبر بعد از نزول آیه تطهیر در خانه ام‌سلمه زیر عبایی نشسته بودند و بعد تمام پنج تن آل‌عبا به خدمت پیامبر می‌آیند و زیر آن عبا می‌نشینند. کتاب «ادبستان کساء»، شمه‌ای از زندگانی و سیره پنج تن آل‌عبا را به زبانی ساده و روان، و با محتوایی مستند و سرشار از نکته‌های دانستنی گزارش می‌‌کند. 

گزیده کتاب ادبستان کساء

انسان همواره برای رسیدن به موفقیت و دستیابی به اهداف خویش، نیازمند الگو و اسوه است. الگوخواهی و الگوپذیری از نیازهای وجدانی و فطری افراد بشر است؛ اما هرکس و هرچیز نمی‌تواند الگوی شایسته واقع شود، مگر الگوهایی که اصالت و لیاقت دارند و براساس ارزش‌های معنوی استوار باشند. انسان، نخست باید از ویژگی‌های یک الگوی شایسته آگاهی داشته باشد، ازاین‌رو باید الگویی انتخاب کرد که رفتارش محبت‌آمیز باشد؛ همچنان‌که خداوند پیامبر را به‌عنوان الگوی رحمت و مهربانی معرفی می‌نماید. نقش الگوهای کامل در تربیت اسلامی، نشان دادن راه رستگاری و سعادت حقیقی است؛ زیرا آنان دین را چنان‌که باید دانسته و به کار گرفته‌اند و فهم درست دین و جامعیت آن در اندیشه و راه و رسم آنان متجلی شده است. حاصل سخن این‌که هر شخصی برای رسیدن به هدف والای خلقت و هدفی که خود در زندگی دارد، نیازمند الگویی متناسب با هدف خویش است تا بتواند با توجه به رهنمودها و تجربیات الگو، به هدف خویش دست یابد.

صفحات کتاب :
112
کنگره :
‭BP۱۴۵‬
دیویی :
‭۲۹۷/۲۱۸‬
کتابشناسی ملی :
7388481
شابک :
9786008441885
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه ادبستان کسا