امتیاز
5 / 3.9
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
خرید چاپی
75,000
10%
ت 67,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب یک صندوق شبهه با عنوان فرعی پاسخ به شبهات برگزیده جامعه نوشته‌ی سید محمدحسین راجی و کاری از اندیشکده راهبردی سعدا می‌باشد.

معرفی کتاب یک صندوق شبهه

مقام معظم رهبری می فرمایند:
جهاد تبیین را جدّی بگیرید، شبهه‌زدایی از ذهن مخاطبین را جدّی بگیرید. شبهه از جمله ی چیزهایی است که عرض کردیم مثل موریانه است؛ دشمن به این موریانه ها دل بسته. شبهه ویروس است، مثل همین ویروس کرونا؛ وقتی که وارد شد، خارج شدنش مشکل است، جزو بیماری های مسری هم هست، سرایت هم می کند. البتّه اینکه گفتم «بعضی ها در مقابل تیر و شمشیر ایستادند، در مقابل شبهه نتوانستند بِایستند»، در این یک مقداری هم دنیاطلبی نقش دارد؛ این را هم نباید از نظر دور داشت. دنیا چیست؟ دنیای هر کسی فرق می کند؛ یکی دنیایش مال است، یکی دنیایش مقام است، یکی دنیایش شهوات جنسی است؛ این ها دنیاهای افراد مختلف است، این ها همه دنیا است. ممکن است توجیه هم درست کند برای خودش در این دنیاطلبی، امّا دنیاطلبی است دیگر؛ این ها هم تأثیر دارد.
کتاب یک صندوق شبهه درصدد پاسخگویی به شبهات به صورت گلچین برآمده است. 

خلاصه کتاب یک صندوق شبهه

کتاب یک صندوق شبهه در 7 فصل در مقام پاسخگویی به شبهات بر می آید. عناوین این فصل ها از قرار زیر است:
فصل اول: شبهات پیرامون کارآمدی نظام؛ چرا با وجود این همه مشکل و گرانی و فساد و ... می گویید به قله نزدیک هستیم؟ کدام قله؟ چرا نمی توانید واقعیت ها را ببینید؟
فصل دوم: شبهات پیرامون انتخابات و شورای نگهبان؛ حضور مردم در انتخابات و رأی دادن به یک کاندیدا چه تاثیری می تواند در حل مشکالت اقتصادی و معیشتی کشور داشته باشد؟
فصل سوم: شبهات پیرامون مجلس خبرگان؛ آیا بهتر نبود که انتخاب مقام رهبری همانند انتخاب رئیس جمهور نمایندگان مجلس با رأی
مستقیم مردم صورت می گرفت؟
فصل چهارم: شبهات پیرامون دستاوردهای دولت؛ آیا وعده رئیس جمهور مبارزه با فساد نبود؟ چرا اقدامی انجام نمی دهد؟
فصل پنجم: شبهات پیرامون مجلس؛ با طرح مولدسازی به دنبال چوب زدن حراج بر دارایی های کشور هستید؟
فصل ششم: قوه قضائیه؛ سرانجام پرونده فساد 3000 میلیاردی چه شد؟
فصل هفتم: اغتشاشات 1401؛ چرا علیرغم اینکه همه می دانند نیروی انتظامی به سمت برخی افراد شلیک می کرد، موضو ع را انکار
می کنید و می گویید این ها کشته سازی دشمن است؟

برشی از متن کتاب

زمان شاه قدرت خرید مردم بیشتر بود. چرا در این ۴۵ سال قدرت خرید مردم همواره ضعیف تر شده است؟
با شنیدن این شبهه می توان چنین برداشت کرد که اگر از 45 سال پیش تاکنون قدرت خرید مردم روز به روز کاهش یافته، بنابراین باید سطح رفاه و دسترسی آنان به امکانات نیز کمتر شده باشد، چرا که مردم مثل سابق نباید توانایی خرید داشته باشند. اما با بررسی اسناد منتشر شده توسط بانک جهانی مشخص می شود که نر خ فقر در سال 1356 به میزان 46 درصد بوده که این میزان در سال 1392 به حدود 8 درصد رسیده است.
مقایسه قدرت خرید بایستی بر یک مبنایی استوار باشد تا بتوان هر دو بازه زمانی را با آن سنجید و ارزیابی نمود. برای چنین مقایسه ای نمی توان دلار و طلا را به عنوان معیاری برای ارزیابی قدرت خرید ایرانیان در دو بازه زمانی در نظر گرفت. چرا که طلای جهانی از سال (1971م) 1350 شمسی حدود 5500 درصد افزایش پیدا کرده و از 35 دلار در سال 1971 به 1950 دلار در سال 2023 رسیده است. دلار نیز تابع متغیرهای بسیاری است که محاسبه همه آن ها برای ارزیابی میزان تأثیر در مقایسه قدرت خرید در توان این متن نیست. لذا به نظر می رسد ارزیابی میزان قدرت خرید در دو بازه زمانی قبل و بعد از انقلاب اسلامی بر اساس میزان حداقل حقوق و دستمزد مصوب برای کارگران بهتر باشد.
ما در این مقایسه چند گام پا را فراتر از این گذاشته ایم. به این صورت که تمام دریافتی یک کارمند با بیست سال سابقه (که احتمالا باید دارای خانواده و حق عائله مندی و... نیز باشد) را با دریافتی یک کارگر ساده، مجرد و بدون سابقه کار مقایسه کردیم. قبل از مطالعه این جدول به یاد داشته باشید که سال 1356 ایران تحت هیچ گونه تحریمی نبود و به دلیل اوضـاع بسیار مناسب فروش نفت در اوج شکوفایی اقتصادی قرار داشت. اما سال 1402 جمهوری اسلامی ایران در شرایط تحریم های ظالمانه غرب قرار گرفته و پس از هشت سال مدیریت نئولیبرالی غربگرا و همچنین پس از حدود پنج ماه توطئه پیچیده امنیتی در شرایط نسبتا بحرانی قرار داشته است. با این حال در این مقایسه در بسیاری موارد بهترین شرایط سال 1356 با بدترین شرایط سال 1402 مقایسه شده است...

اندیشکده راهبردی سعدا

اندیشکده راهبردی سعدا خود را این گونه معرفی می کند:
مردم از هر چیزی حرف می زنند، مخصوصاً چیزهایی که درباره‌اش نمی دانند!
ما در اندیشکده راهبردی سعداء، هدف خودمون رو تولید تحلیل های جامع و روشن با استفاده از منابع معتبر قرار دادیم. اطلاعات نو و متفاوتی که با تلاش پژوهشگرا در زمینه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به شما ارائه می کنیم. همراه مون باشید!
از دیگر تولیدات این مجموعه می توان به صعود چهل ساله یک و دو اشاره کرد.

خرید کتاب یک صندوق شبهه

نسخه چاپی کتاب یک صندوق شبهه را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب با تخفیف خریداری کنید و از خواندن آن لذت ببرید.

دانلود کتاب یک صندوق شبهه

نسخه الکترونیکی کتاب یک صندوق شبهه را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتابخوان فراکتاب مطالعه کنید.

دانلود کتاب یک صندوق شبهه

مشخصات کتاب یک صندوق شبهه در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: اندیشکده سعدا
نویسنده: سید محمدحسین راجی
تعداد صفحه: 111
موضوع: سیاسی، اجتماعی، فرهنگی
قالب: pdf و چاپی
صفحات کتاب :
111
شابک :
9786229051146

کتاب های مشابه یک صندوق شبهه