امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 80,000
خرید چاپی
220,000
10%
ت 198,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مردانه به میدان بیایید

کتاب «مردانه به میدان بیایید»، نوشته حبیب‌الله فرحزاد است و در انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.
آنچه در این مجموعه گرد آمده است، پیش از این در چندین دفتر به نام‌های «سمت خدا»، «به سوی نور» و با زیرنویس «دریافت‌هایی از اساتید اخلاق» چاپ و منتشر شده بود که در بردارنده سخنان و خاطرات برخی از بزرگان اهل معرفت و اسایتد بزرگوار اخلاق بود. اما در کتاب «مردانه به میدان بیایید»، فقط سخنان و خاطرات حکمت‌آمیز مرحوم حاج‌‌اسماعیل دولابی تدوین شده است.

محمداسماعیل دولابی معروف به حاج‌اسماعیل دولابی (1282-1381ش)، عارف و استاد اخلاق، وی جلساتی در تهران برگزار می‌کرد و مفاهیم عرفانی و اخلاقی را به زبان ساده بیان می‌نمود. او در 9 بهمن 1381 درگذشت و در حرم حضرت معصومه (س) دفن شد. گفته شده است حاج آقا دولابی در سلوک عرفانی، دیدگاه‌هایی نو دارد. روش‌ها و آداب توصیه شده توسط وی را ساده دانسته‌اند؛ او مشقی را برای رسیدن به چیزی تجویز نمی‌کرد. رهیافتش تماشا در فضای آرامش بود. وی معتقد بود: از راه ائمه علیهم‌السلام می‌توان به مقصد رسید، اما راه امام حسین (ع) خیلی سریع انسان را به نتیجه می‌رساند.

گزیده کتاب مردانه به میدان بیایید

مشقت کفر

کفار هم خدا دارند، ولی او را فراموش کرده‌اند. صرف اینکه گفتند «ما خدا نمی‌خواهیم»، بی‌خدا نیستند، خدا بالای سرشان هست. حتی پیغام هم برای خدا دارند که تا ما این‌جا هستیم، با تو میانه‌ای نداریم، کافریم.

شابک :
۹۷۸۶۲۲۲۸۵۲۱۰۸
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
320
کنگره :
3/ 55 BP
دیویی :
297/998
کتابشناسی ملی :
9194300

کتاب های مشابه مردانه به میدان بیایید