امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 45,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تفکر جانبی در انگیزش خلاقیت دانش آموزان

کتاب تفکر جانبی در انگیزش خلاقیت دانش آموزان اثر صغری محمدنیا و وجیهه ملک نژاد یزدی است و نشر برگ وباد آن را منتشر کرده است.

خلاصه کتاب تفکر جانبی در انگیزش خلاقیت دانش آموزان

تفکر، فرایندی پنهانی است زیرا افکار ما و فرایندهای مربوط به تشکیل آن‌ها قابل‌ مشاهده نیستند. فکر کردن با استفاده از نمادهای ذهنی و بازنمایی عمل می‌کند. مغز ما اطلاعات دریافتی را با روش‌های مختلفی به افکار تبدیل می‌کند، که این روش‌ها را می‌توان به عنوان انواع تفکر درک کرد. تفکر همچنین مترادف با کلمات دلیل، فکر کردن و تأمل است.

کلمه عقل بر یک توالی منطقی از فکر دلالت دارد که با آنچه شناخته شده یا مفروض است شروع می‌شود و از طریق تداخل ترسیم شده به نتیجه قطعی می‌رسد. مثلاً فکر می‌کردم، نه خیال‌پردازی. به معنای برگرداندن افکار خود به یک موضوع یا مجموعه‌ای از افکار ناگسستنی است. تفکر فرآیندی فوق‌العاده پیچیده است و تعریف و توضیح آن در روان‌شناسی باید مفهومی دشوار باشد.

فیلسوف برای یک نسل درباره معنای تفکر بحث کرده است. در حوزه روانشناسی، تفکر به فرآیند ذهنی فعال اشاره دارد. روانشناسان تفکر را به عنوان دستکاری (دسته) بازنمایی ذهنی اطلاعات تعریف کردند. یک بازنمایی ذهنی ممکن است به شکل یک کلمه، تصویر بصری، صدا، داده و هر روش حسی دیگری ذخیره شده در حافظه باشد.

ّ

صفحات کتاب :
106
کنگره :
‏‫‬‮‭LB۱۵۹۰/۵‬‬
دیویی :
‏‫‬‮‭۳۷۰/۱۵۷‬‬
کتابشناسی ملی :
9515580
شابک :
9786228091310
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه تفکر جانبی در انگیزش خلاقیت دانش آموزان