امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 22,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آمایش سرزمین: مبانی نظری و کاربردی

کتاب آمایش سرزمین نوشته سیدمحمد محمودی توسط موسسه انتشارات دانشگاه تهران منتشر شده است.

هدف اصلی این مجموعه، ارائه، توسعه و گسترش شناخت ها، مبانی نظری، اصول، فنون و روش های علمی و کاربردی آمایش سرزمین برای جامعه دانشگاهی و کلیه متخصصان، در تمامی مقاطع ها و همچنین برای تمامی متولیان و کارگزاران امور سرزمینی و برنامه ریزی منطقه ای، مثل متخصصان مرکز ملی آمایش سرزمین، سیاستگذاران امور سرزمین، قانونگذاران، استانداران، شهرداران، اعضای شورای شهرها و کارگزاران محلی، شهرسازان، مهندسین منابع طبیعی، متخصیص جغرافیا و سیستم اطلاعاتی جغرافیایی، که به نحوی با طراحی و برنامه ریزی امور فضایی، جمعیتی، اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی، شهری و منطقه ایی سروکاردارند، براساس، محتوای کتاب در هشت فصل سازماندهی شده است. 

بخشی از کتاب آمایش سرزمین :مبانی نظری و کاربردی

آمایش سرزمین که در آغاز به منظور مقابله و مهار آثار، تبعات و مشکلات ناشی از انقلاب صنعتی و ویرانی های جنگ جهانی دوم ابداع شد. به منظور یکپارچه سازی، تعادل، توازن، توسعه، و تحول بنیادین و پایدار سرزمین در همه ابعاد و زمینه های کلان مانند فضا، جمعیت، فعالیت و محیط زیست است.

به بیان دیگر آمایش سرزمین، به مجموعه ای از علوم، تخصص ها و شناخت های گسترده ای اطلاق می شود، تا زمینه چیدمان منطقی و تعامل ارگانی که همه جانبه ارکان اساسی سرزمین را فراهم کند.

کتابشناسی ملی :
9153410
شابک :
978-964-0374-73-3
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
528
کنگره :
HT395
دیویی :
‏‫‬‭‬‮‭۳۰۷/۱۲۰۹۵۵‬‬

کتاب های مشابه آمایش سرزمین: مبانی نظری و کاربردی