امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تهنیت، عشق، سلام

خانه‌ای هزارودویست متری دوبلکس، دو نبش، دارای چهار درب و یک استخر بزرگ در جمشیدیه. اشتباه نکنید! این یک آگهی تبلیغاتی نیست. اینجا محل زندگی شهید عبدالحمید فتاحیان است. شهیدی که در بهترین مدارس درس خوانده است. دانشجوی مکانیک دانشگاه تهران و فرزند چهارم افسر و اسدالله. کتاب «تهنیت، عشق، سلام» اثر فاطمه دانشورجلیل عنوان کتاب است؛ اما فقط یک عنوان نیست بلکه یک مصرع هم هست.

تهنیت، عشق، سلام
به تو فرزند شهید، از زمین تا خورشید
به تو می‌اندیشم، به تو ای عبد خدا!
شعری که روان و سلیس جلو می‌رود و دلت نمی‌آید تا انتها آن را نخوانی. افسر فتحعلی‌زاده، مادر شاعری است که ما را در این کتاب با خود همراه می‌کند. از روزی شروع می‌کند که چهارده سال دارد و خواستگارانی درب خانه‌شان را می‌کوبند. تفاوت این کتاب با دیگر کتب دفاع‌مقدسی در بستر زندگی شهید عبدالحمید فتاحیان است. با وجود ثروت بسیار خود را «بنده خدای ستوده» می‌داند و هر روز به معنای اسم خود نزدیک‌تر می‌شود. او مبارزه با نفس را از ۹سالگی شروع می‌کند.

گزیده کتاب تهنیت، عشق، سلام

وضع مالی‌مان خیلی خوب بود. خدمتکار داشتیم و لازم نبود در خانه دست به سیاه و سفید بزنم. فقط درس می‌خواندم. خیلی دوست داشتم که ادامه تحصیل بدهم، اما عموهایم آن‌قدر در گوش پدرم از خطرات ادامه تحصیل یک دختر در آن زمانه گفتند که پدرم هم دیگر اجازه نداد به دبیرستان بروم. به یاد دارم که حتی مدیر مدرسه‌مان هم به پدرم خیلی اصرار کرد و از استعدادهای من گفت، اما باز هم رضایت نداد و خانه‌نشین شدم...
شابک :
978-600-330-630-1
سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
141
کنگره :
‭PIR۸۰۴۱‬
دیویی :
‭۸‮فا‬۳/۶۲‬
کتابشناسی ملی :
7305545

کتاب های مشابه تهنیت، عشق، سلام