امتیاز
5 / 0.0
خرید چاپی
58,000
10%
ت 52,200
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب قرار

قرار در واقع ترجمه خطبه غدیر پیامبر(ص) در روز غدیرخم است که کوشش رضا مصطفوی تهیه و توسط انتشارات عهد مانا به چاپ رسیده است.

در روایتی از امام صادق آمده است: خدا در ‌روز مصادف با غدیر، توبۀ حضرت آدم را پذیرفت. باز در چنین‌روزی حضرت آدم شیث را جانشین خویش معرفی کرده است.

ماجرای شکوهمند غدیرخُم در روز جمعه روی داده است! اما شاید جمعه بودن غدیر نیز چندان شگفت‌ نباشد؛ آن‌چه به ماجرا هویّتی تازه می‌بخشد، آن است که این جمعه، روز اول فروردین‌ماه بوده و عید غدیر در نخستین روز فصل بهار رخ داده است؛ دقیقاً همان‌روزی که ایرانیان آن را «عید نوروز» می‌شناسند.

گزیده کتاب قرار

سپاس خدای را که در یگانگی‌اش برترین است. در عین تک بودن و تنهایی‌اش به آفریدگان نزدیک است، در چیرگی‌اش باشکوه است و در ارکان آفرینشش عظیم. بی‌آن‌که جای گیرد و جابه‌جا شود، آگاهی‌اش بر همه‌چیز احاطه دارد و بر همۀ آفریدگان با توان و برهان خویش چیره است.مجد و بزرگی‌اش بی‌زوال است و ستودگی‌اش را پایانی نیست. 
پدیدآورندۀ آسمان‌های بلند است و گسترانندۀ گیتی و فرمان‌روای زمین‌ها و آسمان‌ها.
پاک است و دور از صفات موجودات، پروردگار فرشتگان و روح، بسیار بخشنده به آفریدگان و مهربان با همۀ موجوداتی که خود پدیدآورده است. هر دیده‌ای را می‌بیند و هیچ دیده‌ای او را نمی‌بیند. بزرگوار است و بردبار و بخشنده. رحمتش همه‌چیز را فراگرفته و با نعمتش بر آن‌ها منت نهاده است.
در انتقام بی‌شتاب است و در کیفر سزاوارانِ عذاب شکیباست. پوشیده‌ها را ادراک می‌کند و بر اسرار نهان آگاه است، هیچ رازی از او پوشیده نیست، هیچ امر پنهانی او را به شبهه نمی‌اندازد. همه‌ چیز را دربر گرفته است.

صفحات کتاب :
88
کنگره :
‏‫‬‮‭‬‭‬‭BP۲۲۳/۵۴‭‮‬‬‏‫‭‬‬‬‬
دیویی :
‏‏‫‬‭۲۹۷/۴۵۲‬‬‬‮‮
کتابشناسی ملی :
۹۲۶۳۲۴۴
شابک :
9786227574715
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه قرار