امتیاز
5 / 3.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 50,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
ت 400,000
نظر شما چیست؟

کتاب برخیز و اول تو بکش نوشته ی رونن برگمن و ترجمه حسین یوسفی و مجتبی تقوایی می باشد. این کتاب توسط انتشارات انجمن پیشکسوتان سپاس منتشر و روانه ی بازار کتاب شده است.

معرفی کتاب برخیز و اول تو بکش

«برخیز و تو اول بکش تا موجودیت اسرائیل حفظ شود.» در سراسر این کتاب، حرف و تلاش بر سر همین گزاره است. تمام راویان با جزئیات از شکنجه، قتل و خشونت‌هایی که مرتکب شده‌اند سخن می‌گویند. صهیونیست‌هایی که برای حفظ منافع و قدرت‌شان از ترور و کشتار در هیچ منطقه و سطح سازمانی‌ای فروگزار نکرده‌اند. اگر لازم بوده مردم را هدف گرفته‌اند و اگر اقتضا کرده، رهبر گروهی را از سر راه برداشته‌اند. آنها روایت کرده‌اند تا نشان افتخاری در تاریخ بماند، آیا به مقصود خود رسیده‌اند؟
بدون تردید شناخت دقیق و واقع بینانه عواملی که ماهیت، امنیت و منافع  حیاتی صهیونیست ها را تهدید می کند دارای اولویت اساسی است. این دسته از  تهدیدها، که به دلیل گستردگی و عمق پیامدها به تهدیدهای راهبردی موسومند،  می توانند موجودیت پوشالی این رژیم را با خطر جدی مواجه کنند؛ موضوعی که از طرف عوامل این رژیم به صورت جدی مد نظر قرار گرفته و منجر به اتخاذ تصمیم های بزرگ و تغییر راهبرد آن ها در مقابل جبهه مقاومت شده است.

خلاصه کتاب برخیز و اول تو بکش

بر اسـاس یافته ها؛ مقامات، استراتژیسـت ها و کارشناسان صهیونیست در جنگ ها و درگیری هـا، چـه خود آغازگـر بوده اند یا در واکنش به عملیات هـای گروه های مقاومت دسـت به اقـدام زده اند، اهداف حداکثـری و حداقلی را پیش بینی کرده اند. 
آن ها اولاً درصدد نابودی گروه مقاومت برآمده اند. ثانیاً انهدام سلاح ها و تجهیزات و وارد کردن بیشترین تلفات انسانی مد نظرشان بوده که البته به این  هدف باید از بین بردن کارگاه های تولید سلاح و تجهیزات را هم اضافه کرد. ثالثاً  با انهدام زیرساخت های شهری و اقتصادی و قتل عام هدفمندِ غیر نظامیان، فشار روانی را بر گروه های مقاومت افزایش دهند و موجبات نارضایتی مردمی و چنددستگی و اختلاف میان آن ها را فراهم کنند و هزینه هر اقدام را به شدت بالا ببرند. رابعاً در میان سطوح مختلف گروه های مقاومت تزلزل ایجاد و آن ها را دچار اشتباه محاسباتی کنند. خامساً توازن را مقابل گروه های مقاومت حفظ کرده و همیشه دست برتر را داشته باشند. سادساً قدرت نمایی کرده و ضمن ارسال پیام به گروه ها و کشورهای مد نظر؛ بر روندهای منطقه ای تأثیرگذار باشند. این شش هدف جزء اهداف اصلی است.
عناوین فصل های کتاب برخیز و اول تو بکش به شرح ذیل می باشد:
در خون و آتش
تولد دنیایی مخفی
دفتر تنظیم قرار ملاقات با خدا
کل فرماندهان عالی با یک ضربه
انگار آسمان داشت روی سرمان خراب می شد
زنجیره ای از فجایع
نبرد مسلحانه تنها راه آزادسازی فلسطین
مئیر داگان و تخصص او
سازمان آزادی بخش فلسطین جهانی می شود
من با افرادی که کشته ام مشکلی نداشتم 
شناسایی اشتباه هدف شکست نیست؛ بلکه یک اشتباه است. 
تکبر و غرور 
مرگ در خمیر دندان 
یک دسته سگ وحشی 
ابونضال 
پرچم سیاه 
کودتای شین بت 
سپس بارقه ای آمد 
انتفاضه 
نِبوکَدنِصَّر

متن کتاب برخیز و اول تو بکش

پری، که خودش یک هدایت گر زبده مأموران عملیاتی بود و می دانست چگونه  آن ها را دلخوش کند، با لبخند پاسخ داد: «من تو را به ریاست آژانس در امور یحیی  عیاش منصوب می کنم.» حسون گفت: «خب حالا از تو می خواهم قول بدهی روی حرف من حرف نزنی و تصمیم من در این مسئله تصمیم نهایی باشد.»
حسون پست سازمانی جدیدش را گرفت و همه اطلاعات جمع آوری شده درباره عیاش را بررسی کرد. اطلاعات کمی درباره او وجود داشت. این اطلاعات در کمتر از یک سال جمع آوری شده بود و هیچ کدام از منابع موثق شین بت، که با عیاش یا دستیاران نزدیکش در تماس بودند، به دست نیامده بود.
تا آن زمان؛ دشمنان اصلی شین بت اعضای مختلف سازمان های زیرمجموعه  فتح بودند. آن ها به طور کلی در قالب گروه های کوچک از مکان های مشخص،  که عمدتاً محل زندگی شان بود، عمل می کردند. در نتیجه عملیات های شین بت  حوالی روستاها، شهرک ها و مناطقی انجام می شد که در آن مأموران اطلاعاتی و  خبرچین ها هر اتفاقی را گزارش می کردند. هر واحد تقریباً به طور کامل مستقل عمل می کرد و هماهنگی بین آن ها محدود و تنها در سطح فرماندهی اعمال می شد. نیروهای عملیاتی، که روی یک پرونده کار می کردند، هرگز یکدیگر را برای تبادل اطلاعات و بحث بر سر اقدامات مختلف برنامه ریزی شده ملاقات نمی کردند.
اما حماس در چارچوبی متفاوت عمل می کرد. فعالان حماس وظایفی را که  سازمان به آن ها محول می کرد؛ در محل اقامت خود اجرا نمی کردند. آن ها برای  هر مأموریت در مکانی متفاوت و تحت فرماندهی کشور قرار می گرفتند؛ بنابراین  آگاهی نیروهای عملیاتی شین بت از آنچه در منطقه جغرافیایی خودشان در حال  وقوع بود نتایج قابل توجهی نداشت.

کتاب های رونن برگمن

کتاب تو زودتر بکش جلد چهارم و کتاب تو زودتر بکش جلد دوم، همچنین جلد اول و سوم این کتاب، از دیگر آثار برگمن می باشد.

خرید کتاب برخیز و اول تو بکش

جهت خرید و دانلود کتاب برخیز و اول تو بکش به نرم‌افزار فراکتاب مراجعه کنید و پس از دانلود آن را در کتابخوان مطالعه کنید. 

دانلود کتاب برخیز و اول تو بکش

کتاب برخیز و اول تو بکش pdf در اپلیکیشن فراکتاب، جهت دانلود موجود می باشد. پس از دانلود می‌توانید آن را در کتابخوان فراکتاب مورد مطالعه قرار دهید.

مشخصات کتاب برخیز و اول تو بکش در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: انجمن سپاس
نویسنده: رونن برگمن
گوینده: حسین یوسفی و مجتبی تقوایی
تعداد صفحه: 871
موضوع: زندگینامه شهید مدافع حرم حمید سیاهکالی مرادی
قالب: pdf و چاپی با تخفیف ویژه

 

صفحات کتاب :
871
کنگره :
HV۶۲۹۵
دیویی :
‫‬‮‭۳۷۲/۱۲۵۶۹۴
کتابشناسی ملی :
9116382
شابک :
9786006959450
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه برخیز و اول تو بکش