امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 24,000
خرید چاپی
70,000
10%
ت 63,000
نظر شما چیست؟

«ره‌نامه» مجموعه‌ای است شامل چهل دفتر که مبانی، ارزش‌ها و اصول اسلام ناب محمّدی(ص) را با توجّه به نیازها، پرسش‌ها و چالش‌های دوران معاصر تبیین می‌کند و از خلال دیدگاه‌های اندیشمندانه و ژرف‌نگر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)، به ترسیم اندیشه و سلوک یک جوان مؤمن انقلابی می‌پردازد. کتاب ره نامه 6 نبوت ششمین کتاب از این مجموعه کتاب است.

ره‌نامه، جوان مؤمن، دانا و انقلابی را برای طی مسیر بلند و شکوهمند از خودسازی و جامعه‌پردازی به تمدن‌سازی و آمادگی برای ظهور همراهی می‌کند.

معرفی کتاب ره نامه 6 نبوت

حواس انسان غرایز انسان و خرد انسان برای راهبری و دستگیری انسان کم‌اند. یک سلسله موجودات با حواسشان ممکن است اداره بشوند. بعضی از حیوانات را شاید به این صورت سراغ داریم که اینها فقط از حواس خودشان مایه می‌گیرند؛ اما آیا این خِرَد این اندیشه‌ی انسانی کفایت می‌کند که شما را هدایت کند و به سرمنزل سعادت برساند عقل بشر برای هدایت او بسنده هست؟... خِرَدِ سالم بی غرض انسانی قضاوت می‌کند که من صلاحیت ندارم انسانیت را مستقلاً هدایت کنم. دو جور دلیل داریم. یک دلیل آن است که عقل بشر محدود است. بی‌نهایت نیست، در حالی که نیازهای انسان‌ها بی‌نهایت است. دلیل دیگر این است که نگاه کنید به واقعیت‌های تاریخی علمی، ببینید آیا مکتبهای عقلی و فلسفی توانستند؟ در حالیکه مقابل هم صف آرایی می‌کنند. ببینید که انسانیت تا به یک مبدأ و نقطه‌ای فراتر و بالاتر و عمیق‌تر از خرد انسان متصل نباشد، نمی‌تواند راه به هدایت و سعادت برساند. نبوت معنایش این است؛ یک نیرویی بالاتر، یک هدایتی قوی‌تر و عمیق‌تر از هدایت حس‌، از هدایت غریزه، از هدایت عقل، انسان نیازمند است. و این همان نبوت است. ششمین ره‌نامه پیرامون بیانات مقام معظم رهبری در مورد بحث «نبوت» است.

برشی از متن کتاب ره نامه 6 نبوت

بعثت در واقع دعوت مردم به عرصه‌ی تربیت عقلانی و تربیت اخلاقی و تربیت قانونی بود. این‌ها چیزهایی است که زندگی آسوده و رو به تکامل انسان به آن‌ها نیازمند است. در درجه‌ی اول تربیت عقلانی است؛ یعنی نیروی خِرَد انسانی را استخراج کردن، آن را بر تفکرات و اعمال انسان حاکم قرار دادن، مشعل خرد انسانی را به دست انسان سپردن، تا راه را با این مشعل تشخیص بدهد و قادر بر طی کردن آن راه باشد؛ این اولین مسئله است؛ و مهم‌ترین مسئله هم همین است.

خرید کتاب ره نامه 6 نبوت

نسخه چاپی این کتاب را با تخفیف ویژه در فراکتاب خریداری کنید.

دانلود کتاب ره نامه 6 نبوت

کتاب ره نامه 6 نبوت را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتابخوان مطالعه کنید.

مشخصات کتاب ره نامه 6 نبوت را در جدول ذیل ملاحظه بفرمایید.

مشخصات
ناشر: انقلاب اسلامی
نویسنده: آیت الله سید علی خامنه ای 
تعداد صفحه: 143
موضوع: پیامبر شناسی، نبوت از دیدگاه مقام معظم رهبری
قالب: الکترونیک و چاپی با تخفیف

شابک :
9786227491760
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
143
کنگره :
‏‫‭DSR۱۶۹۲‬‬
دیویی :
‏‫‭۹۵۵/۰۸۴۴‬‬
کتابشناسی ملی :
9219259

کتاب های مشابه نبوت