امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ره توشه قرب‌الی‌الله

دوستی با خدا یعنی تمام وجود انسان متوجه خدا باشد. با زبان، نام و صفات پرورگار را بگوید و در قلب، متوجه عظمت و بزرگی او باشد و درکردار، بداند که خداوند ناظر براعمال اوست.

همین دوستی است که آرامش و طمانینه را در دنیا و آمرزش را در آخرت نصیب انسان می‌کند. چون همین توجه به مبداء هستی انسان را از انجام بسیاری از گناهان کوچک و بزرگ باز می‏دارد.

بنابراین کسی که خدا را دوست داشته باشد، احکام و اوامر خدا را قبول می‌کند و زیر سوال نمی‏‏‏برد. اعتماد و اطمینان به پروردگار دارد، و تنها به او تکیه می‏کند، و در همه زمینه‏ های ‏‏‏زندگی به او توکل می‌کند و سراسر عمر در تلاش برای رسیدن به او و رسیدن به سعادت واقعی می‌شود.

خداوند عزوجل در سوره بقره آیه 152 قرآن کریم می‌فرماید:" فَاذْکُرُونِی أَذْکُرْکُمْ: مرا یاد کنید تا به یاد شما باشم". وقتی انسان دوست خدا باشد و درهمه زوایای زندگی با خدا دوستی کند، خداوند هم او را یاد می‌کند و درهمه سختی‏ها ‏‏‏و خوشی‏ها ‏‏‏در دنیا و آخرت دوست و همراه او خواهد شد.

کتاب ره توشه قرب‌الی‌الله راه های رسیدن به این هدف مقدس را با استمداد از ذات باری تعالی و ائمه طاهرین (علیهما السلام) و با استفاده از آیات و روایات بیان می کند.

صفحات کتاب :
79
کنگره :
BP۲۲۶/۲
دیویی :
۲۹۷/۴۶۶
کتابشناسی ملی :
9119739
شابک :
978-622-5922-59-4
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه ره توشه قرب الی الله