امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 27,000
خرید چاپی
75,000
10%
ت 67,500
نظر شما چیست؟

درباره کتاب تفسیر سوره جمعه  

این کتاب، متن بیانات رهبر معظم انقلاب در جلسات تفسیر سوره جمعه می‌باشد که در جمع پاسداران و اعضای دفتر ریاست جمهوری در دوران مسئولیت ریاست جمهوری ایشان ایراد شده است. از نگاه ایشان علت انتخاب سوره هایی مثل سوره جمعه و دیگر سوره ها از جزء ۲۷ و ۲۸ قرآن کریم این بوده است که این سوره‌ها در مدینه و پس از تشکیل حکومت اسلامی بر پیامبر نازل شده‌اند و جامعه ما هم پس از پیروزی انقلاب اسلامی، موقعیتی، مشابه جامعه اسلامی زمان پیامبر داشته است. در بخشی از کتاب، رهبر انقلاب درباره فواید تفسیر قرآن چنین بیان می کنند: فهم و تبیین قرآن، در هدایت عمومی جامعه و همچنین در هدایت فردی کمال فردی هر شخص، دارای تأثیر بسزایی است. یعنی در جامعه اسلامی، اگر مردم با قرآن آشنا باشند، با قرآن انس بگیرند و از راهنمایی قرآن استفاده بکنند، هم به حرکت عمومی جامعه به سمت اهداف اسلامی کمک خواهد شد و هم هر فردی به خودی خود، در درون خود، در ذهن و روح و قلب خود، به آن کمالی که اسلام برای شخص مسلمان معین کرده، نزدیک تر خواهد شد

خلاصه کتاب تفسیر سوره جمعه

مجموع این کتاب در هشت گفتار، دسته بندی و نوشته شده است که در هر یک از این گفتارها به تفسیر و توضیح یک یا چند آیه از سوره جمعه می‌پردازد، به عنوان مثال در گفتار ششم که تفسیر آیات ۶ تا ۸ سوره جمعه میباشد، به موضوعاتی مثل؛ خودشیفتگی بنی اسرائیل، هشدار قرآن کریم از خودشیفتگی، راه نجات از انحطاط، حضور در میدان مجاهدت، عمل بد، مانع از آرزو کردن مرگ، امکان دوست داشتن دنیا و مؤمن بودن، تفاوت آمادگی برای مرگ و شتافتن به سوی مرگ و... اشاره شده است. 

گزیده ای از متن کتاب تفسیر سوره جمعه

حالا «حُمِّلوا التَّوْریة» یعنی چه؟ آن وقت حملش یعنی چه؟ انسان وقتی درست توجه می‌کند به بخش‌های گوناگون کتاب آسمانی، این را خوب می‌فهمد. تحمیل تورات یعنی تین کتاب را با همه بخش‌ها بر انسان عرضه کردن، به انسان‌ها دادن. موسی وقتی می‌آید و الواح را می‌آورد و به انسان‌ها می‌دهد و بر بنی اسرائیل فرومی‌خواند و ذهن‌ها و دل‌ها را ظرف معارف تورات می‌کند. این همان تحمیل تورات است. تورات را داد به انسان‌ها، قرآن را پیغمبر داد به انسان‌ها، داد به همه‌ی کسانی که از او شنیدند، بر آنها بار کرد، بدون اینکه خود آنها تقاضا کرده باشند. اگر آنها خواسته بودند، دستشان را دراز کرده بودند، گفته می‌شد که به آنها، اعطا کرد، اما آنها که نخواسته بودند. آنها که چیزی نخواسته بودند، حتی اولش هم رویشان را برمی‌گرداندند.

کنگره :
‏‫‬‭‭BP102/862
دیویی :
297/18
کتابشناسی ملی :
8824334
شابک :
‫‭978-622-7491-57-9‬‬
سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
167

کتاب های مشابه تفسیر سوره جمعه