خرید و دانلود کتاب های گلستان جعفریان

گلستان جعفریان

گلستان جعفریان در سال 1352 در مشهد متولد شد ولی به شهر کرج کوچ نمود. تحصیلاتش را تا مقطع کارشناسی الهیات (گرایش تاریخ و تمدن ملل اسلامی) ادامه داده است. او کار تالیف را با کتاب "چنده لا تا جنگ" آغاز کرد.

زندگینامه گلستان جعفریان

جعفریان در سال 1352 در مشهد متولد شد ولی به شهر کرج کوچ نمود. تحصیلاتش را تا مقطع کارشناسی الهیات (گرایش تاریخ و تمدن ملل اسلامی) ادامه داده است. او کار تالیف را با کتاب "چنده لا تا جنگ" آغاز کرد. جعفریان به مدت 2 سال معاون پژوهش دانشگاه علوم انتظامی بوده و با روزنامه های قدس و خراسان، دوهفته نامه کمان (دفتر ادبیات و هنر)، موسسه روایت فتح (بخش تحقیق)، بسیج جامعه پزشکی و ماهنامه سوره همکاری داشته است. او در مسابقات استانی و دانشجویی صاحب جوایزی شده و در جشنواره مطبوعات سال 83 در بخش ویژه به دلیل صفحه هنرمندان شهید در مجله سوره مقام اول را کسب کرد.

آثار گلستان جعفریان

از جمله آثار او به داستان بلند زندگی امیر سرلشکر شهید "حسن آبشناسان"، "چهار فصل کوچ"، "چه زود بزرگ شدیم" (خاطرات شهر جنگی)،"شیر صحرا" و "تیک تاک زندگی" می توان اشاره کرد.

گلستان جعفریان

معرفی کتاب از چنده لا تا جنگ

کتاب از چنده لا تا جنگ، خاطرات شمسی سبحانی با تدوین گلستان جعفریان است. کتاب بخش اندکی از خاطرات هشت ساله دفاع مقدس و ایثارگری زنان ایرانی است که دوش به دوش مردان از مملکت و کشور خود دفاع کردند. راوی در این کتاب به نقل خاطراتی توام با امید و تلخی و سایه روشن هایی از دوران کودکی، مبارزات انقلابی، دوران آموزش امدادگری در بیمارستان و حضور خود در مناطق جنگی جنوب پرداخته است.

راوی خاطرات که در آغاز جوانی، به جریان مبارزان انقلاب پیوسته و در تظاهرات و پخش اعلامیه و مبارزه با رژیم شاه فعالیت داشته، پس از پیروزی انقلاب و آموزش دوره های امداد و نظامی و تبلیغاتی، وارد سپاه می شود، سپس به مناطق نا آرام و پر هیاهوی کردستان اعزام می شود. وی در بیمارستان های سنندج و کرمانشاه و گروه های امداد مناطق پر خطر انجام وظیفه می کند.

برای خرید کتاب از چنده لا تا جنگ به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه و این کتاب ها را بصورت الکترونیکی و چاپی خریداری نمایید.

معرفی کتاب پاییز آمد

کتاب پاییز آمد نوشته گلستان جعفریان، روایت گر خاطرات فخرالسادات موسوی همسر سردار شهید احمد یوسفی می باشد و انتشارات سوره ی مهر آن را منتشر و روانه بازار کتاب کرده است.

هر زمان اسم شهید که می آمد و می آید حسی درون انسان شعله ور می شود که خوش به حالشان که تافته ای جدا بافته بودند. انگار خدا آن ها را برای خود ساخته و پرداخته بود و از باقی انسان ها جدا بودند و آخر سر نورچشمی هایش را برد پیش خودش. خیر همه شهیدان از کوچک و بزرگشان همانند مولایشان امام حسین (ع) موجوداتی زمینی بودند و با همت و خودشناسی و خودسازی آسمانی شدند، با این تفاوت که امام حسین (ع) ولی بودند و معصوم، ولی آنان همتی حسین گونه داشتند.

شهدا مانند همه انسان ها زندگی دنیوی خودشان را داشتند، مشکلات زندگی، از گرانی و نداری تا گاهی مشاجره و دعوا. خیلی از آن ها در همین کوچه پس کوچه های پایین شهر زندگی میکردند، در بین همین مردم.

این کتاب روایت گر زندگی دو یار عاشق و دلداده است، با تمام ویژگی های زندگیشان، بی کم و کاست و بی افراط و تفریط و اغراق.

گلستان جعفریان درباره دلیل نامگذاری کتاب گفته است: چون آشنایی من با همسر شهید در پاییز صورت گرفت و زمان شهادت ایشان پاییز است، نام کتاب را «پاییز آمد» گذاشتم.

دانلود کتاب پاییز آمد

دانلود کتاب صوتی پاییز آمد با گویندگی خانم زهره سادات خلیلی در فراکتاب در دسترس شماست.

معرفی کتاب همه سیزده سالگی ام

کتاب همه سیزده سالگی ام در 18 فصل به خاطرات طحانیان از زمان قبل از اعزام به جبهه تا دوران اسارت و بعد آزادی پرداخته است. گلستان جعفریان در این اثر تلاش کرده تا طحانیان 13 ساله را به تصویر بکشد.

نویسنده تلاش دارد تا روایتی دست نخورده و بکر از دوران اسارت طحانیان ارائه دهد؛ بی کم و کاست، با بیان احساسات همان لحظه راوی و بدون تحلیل های فعلی او. جعفریان که در حوزه ادبیات اسارتگاهی فعالیت دارد، قصد دارد تا با نگارش چنین کتابی ضمن نشان دادن تحولات روحی و فکری یک اسیر، زندگی آن لحظه او را به تصویر بکشد؛ با همه تردیدها، ترس ها و بدون توجه به وضعیت فعلی او.

گلستان جعفریان نویسنده کتاب همه سیزده سالگی ام می گوید: "همه سیزده سالگی ام"، کتابی است که زندگی نوجوان سیزده ساله ای را روایت می کند که به جبهه می رود و بعد از چند ماه حضور در جبهه به اسارت رژیم عراق در می آید و بعد از هفت سال اسارت و در سن بیست و یک سالگی از زندان های عراق آزاد می شود.

برای خرید کتاب همه سیزده سالگی ام به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه و این کتاب ها را بصورت الکترونیکی و صوتی خریداری نمایید.

گلستان جعفریان

معرفی کتاب تیک تاک زندگی

کتاب تیک تاک زندگی بر اساس زندگی شهید یوسف کلاهدوز و هجدمین کتاب از مجموعه کتب قصه فرماندهان. کتاب با زندگی نامه کوتاه کلاهدوز آغاز می شود، با سرنوشت خانواده و بیست و پنج سال پس از شهادت او پایان می یابد. کلاه و آواز، گودال و آب نبات، آری یا نه، متوسط یا ممتاز، تیک تاک زندگی، انتخاب، شکل عوضی، همه در کنار هم، بزرگ ترین خدمت و 25 سال بعد بخش های این کتاب هستند.

در تیک تاک زندگی می توان با قسمت هایی از زندگی یوسف کلاهدوز آشنا شد. آری یا نه، درباره تصمیم ورود کلاهدوز به دانشکده افسری و نگرانی خانواده اش از این موضوع است و متوسط یا ممتاز، درباره ورود او به دانشکده افسری و وقایع این دانشکده است.

جعفریان در کتاب تیک تاک زندگی تلاش می‌کند، شیوه سنتی زندگی مردم قوچان، این شهر سردسیری خراسان را نیز لابه‌لای قصه‌های یوسف نشان دهد. پس از آن است که به دلیل حجم کم کتاب، ناگزیر است به سرعت سراغ درس و مدرسه یوسف برود و پس از آنکه کتاب از نیمه گذشت، دست او را در دست زهرا بگذارد! یوسف حالا جزو افسران گارد شاهنشاهی است و برای خودش کیا و بیایی دارد. قصه به 25 سال بعد می‌رود و ....سه فصل پایانی کتاب نیز به وقایع پس از انقلاب و فعالیت‌های کلاهدوز در این دوران می‌پردازد.

برای خرید کتاب تیک تاک زندگی به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه و این کتاب ها را بصورت الکترونیکی خریداری نمایید.معرفی کتاب خانه ام همین جاست

کتاب خانه‌ام همین جاست به قلم گلستان جعفریان، به روایت مقطعی حساس از زندگی یک دختر خرمشهری می‌پردازد که موقعیت خاص او باعث می‌شود تا رفتارهایی از خود نشان ‌دهد که در حالت عادی غیر منتظره است. کتاب صوتی خانه‌ام همین جاست در هفت فصل تدوین شده است.

افسانه قاضی‌زاده که در این اثر به روایت داستان زندگی‌اش می‌پردازد از دوران انقلاب و پخش اعلامیه شروع می‌کند و سپس جنگ را به تصویر می‌کشد. او به محض شروع جنگ، به یاری مجروحان در بیمارستان شهر رفته و از آن‌جا برای غسل و کفن شهیدان به قبرستان جنت‌آباد می‌رود.

در روزهای سخت و دشوار حمله عراق به خرمشهر و در شرایطی که اغلب زن ها شهر را ترک کرده اند، افسانه دختر 18 ساله خرمشهری همراه پروانه و محمدجواد خواهر و برادرش در شهر می‌ماند و کار رسیدگی به مجروحان را شروع می کند.

خانواده او سوار بر وانتی پر از جمعیت همسایه ها شهر را ترک می کنند، اما او حاضر به ترک شهر نمی شود و مسجد را برای امدادرسانی انتخاب می کند. او سپس برای کمک به مجروحان به بیمارستان شهر می رود و از آنجا به قبرستان جنت آباد رفته و مشغول غسل و کفن شهیدان می شود. در آنجا با صحنه های دردناکی مواجه می شود که تا به حال نه دیده و نه شنیده است، پس به مسجد جامع شهر می رود و مشغول تدارکات می شود و مدتی را هم در بیمارستان در اتاق عمل مشغول به خدمت می شود.

برای خرید کتاب خانه ام همین جاست به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه و این کتاب ها را بصورت الکترونیکی و صوتی خریداری نمایید.

معرفی کتاب او نگاهش را به ارث گذاشت

کتاب او نگاهش را به ارث گذاشت: بر اساس زندگی سرلشکر شهید حسن آب‌شناسان نوشته گلستان جعفریان، به عنوان بیست و ششمین جلد از مجموعه قصه فرماندهان برای گروه سنی کودک و نوجوان تهیه شده است.

شهید حسن آبشناسان در تاریخ هشتم مهر سال 64 در حالی که فرماندهی لشکر 26 نوهد (نیروی ویژه هوابرد)، فرماندهی قرارگاه حمزه و لشکر 23 نیروهای مخصوص را بر عهده داشت، همزمان با عملیات قادر، که خود طراحی آن را به عهده داشت، در منطقه سرسول بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن به شهادت رسید. وقتی خبر شهادتش منتشر شد چهار روز بعد از عاشورا بود. این خبر از رادیو عراق با شادی و مارش پیروزی پخش شد. این مرد بزرگ پس از شهادتش میراثی نداشت جز چهار هزار جلد کتاب و انبوهی از یادداشت های عرفانی که از روح زیبای او سخن می گفت.

برای خرید کتاب او نگاهش را به ارث گذاشت به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه و این کتاب ها را بصورت الکترونیکی خریداری نمایید.

معرفی کتاب روزهای بی آینه

این کتاب شامل خاطرات منیژه لشکری، همسر سرلشکر خلبان، شهید آزاده حسین لشکری، از زندگی اش و چگونگی تحمل هجده سال دوری از همسرش در دورۀ اسارت است. این کتاب به روایت ناگفته هایی از جنگ تحمیلی می پردازد و چگونگی انتخاب های یک زن در نبود همسرش و به دوش کشیدن بار زندگی توسط دختری هجده ساله به همراه فرزند چهار ماهه اش را شرح می دهد که روایت آن به صورت اول شخص و در قالب مستند داستانی است که به دلیل واقعی بودن آن سنگینی بار مستند در این کتاب بیشتر به چشم می خورد.

برای خرید کتاب روزهای بی آینه به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه و این کتاب ها را بصورت الکترونیکی و صوتی و چاپی خریداری نمایید.

در جدول زیر بیوگرافی گلستان جعفریان را مشاهده کنید.

زندگی نامه گلستان جعفریان
نام و نام خانوادگی: گلستان جعفریان
تاریخ تولد: سال 1352
محل تولد: مشهد
حوزه فعالیت: دفاع مقدس
بیشتر