امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 18,200
خرید چاپی
28,000
15%
ت 23,800
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شهید دهم

 کتاب شهید دهم گزارش لحظه به لحظه سفر کاروان آزادی به غزه است. در کشتیِ ماوی مارمارا قناری‏ هم بود که پسر یکی از دوستان ما به او داده و از او خواسته بود هر طور شده آن را به بچه ‏های غزه نشان بدهد و جلوی چشم آن‏ ها آزادش کند. این موضوع مورد توجه تمام مسافران کشتی واقع شده بود و رسانه ‏ها مرتب با فردی که قناری را آورده بود مصاحبه و آن را سمبل آزادی قلمداد می‏ کردند.

دردناک‏ ترین اتفاقی که در آن جنایتِ سبوعانه افتاد، این بود که مهاجمان اسرائیلی حتی به آن قناری هم رحم نکردند و آن را با گلوله کشتند. آقای ابراهیم سعدیانی، روزنامه ‏‏نگار آلمانی، علاوه بر داستان نُه شهید کشتی، داستانی هم درباره آن قناری نوشته‏ است. بعضی از دوستان خوش‏ ذوق هم آن قناری را «شهید دهم» ناوگان آزادی نامیدند.

گزیده کتاب شهید دهم

گرمِ مطالعه بودم که سروصدای بچه‏ ها بلند شد و پشت‏بندش زنگ درِ مهمانسرا به صدا درآمد. با عجله وضو گرفتم و لباس پوشیدم و از اتاق بیرون زدم. تعدادی از دوستان همسفر پشت میز آشپزخانه نشسته بودند و صبحانه می‏خوردند. یکی از آن‏ ها را می‏ شناختم. او را در سالن حوزة هنری و زمان دریافت جایزة اولِ رمان زندانی کوچک خودم در چهارمین جشنوارة داستان انقلاب دیده بودم، اما خبرنگارِ سمجی نگذاشته بود اسمش را درست بشنوم و به صحبت‏ هایی که زمان معرفیِ چهار تن از نویسندگان خارجی ایراد کرده بود گوش بدهم.

دنبال آقای ضرابی می‏ گشتم که همان آقا رو به من کرد و گفت: «آقای حسینی ارسنجانی؟» از صدایش فهمیدم که ایشان همان آقای ضرابیِ مهربان و دوست ‏داشتنی ‏ای است که در این مدت مدام تلفن می ‏زد و مخلصانه پیگیر کارهایم بود. از محبتی که به شاگرد کوچک خودشان ابراز داشته بود تشکر کردم و روبه ‏رویش نشستم. خندید و گفت: «از بس آقای امیرحسین فردی سفارشتان را کرده ‏اند مشتاق شدم ببینمتان.» صبحانه‏ مان را خوردیم و سوار مینی‏ بوس شدیم. هوا خنک بود و خیابان ‏ها خلوت. کمی که جلوتر رفتیم، دیدم جُز من و آقای ضرابی و آقای نجفی، بقیه جوان هستند و بیشترشان در جشنوارة ادبی «امواج بیداری» جایزه گرفته ‏اند.

صفحات کتاب :
172
دیویی :
3/62فا8
کتابشناسی ملی :
4967221
شابک :
978-600-03-2270-0
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه شهید دهم