کتاب حجاب اجباری آری یا نه؟ pdf

تحلیل قرآنی - روایی حجاب شرعی و الزام حکومتی آن

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 2,600
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب حجاب اجباری آری یا نه؟

 کتاب حجاب اجباری آری یا نه؟ که توسط حجت الاسلام جواد ایروانی؛ دانشیار دانشگاه علوم اسلامی رضوی به رشته تحریر درآمده است به تحلیل قرآنی و روایی حجاب شرعی و الزام حکومتی درباره رعایت حجاب می‌پردازد و به این وسیله به سوالات مطرح شده در این رابطه پاسخ می دهد.

 کتاب حجاب اجباری آری یا نه؟ در دو بخش تلاش کرده است تا با کمک قراین درون متنی و برون متنی و با تکیه بر مبانی تفسیری و فقهی به تفسیر آیۀ 31 سوره نور موسوم به آیه حجاب بپردازد و درخصوصِ الزام حکومتی حجاب و قانونی شدن آن در جامعه به تحلیل آیات و روایات بپردازد و به پرسش‌ها دربارۀ آن پاسخ گوید.

یکی از نیازهای آدمی لباس مناسب است که علاوه بر زیبایی، بدن وی را از سرما و گرما، حوادث و گزند موجودات موذی حفظ می کند.

قرآن کریم لباس را از نعمت های الهی برای انسان برشمرده است: ﴿یا بَنی‏ آدَمَ قَدْ أَنْزَلْنا عَلَیْکُمْ لِباساً یُواری سَوْآتِکُمْ وَریشاً وَلِباسُ التَّقْوی‏ ذلِکَ خَیْر﴾؛ ﴿وَجَعَلَ لَکُمْ سَرابیلَ تَقیکُمُ الْحَرَّ وَسَرابیلَ تَقیکُمْ بَأسَکُمْ کَذلِکَ یُتِمُّ نِعْمَتَهُ عَلَیْکُمْ لَعَلَّکُمْ تُسْلِمُونَ﴾.

یکی از کارکردهای لباس، پوشیدن بخش هایی از اندام و نیز زیبایی های بدن در برابر دیگران به ویژه جنس مخالف است. امروزه از این کارکرد با عنوان «حجاب» یاد می شود.

 حجاب اگرچه زن و مرد، هردو را شامل می شود، درخصوصِ زن به دلیل زیبایی و جاذبه اش اهمیت بیشتری می یابد.

سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
144
کنگره :
BP104 ‭/ح33‏‫‭‮الف‬9 1397‬
دیویی :
297/159
کتابشناسی ملی :
5263590
شابک :
978-600-7044-39-1

کتاب های مشابه حجاب اجباری آری یا نه؟