نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دره گل سرخ

کتاب دره گل سرخ مشهورترین اثر نویسنده سوئدی آسترید لیندگرن و درباره زندگی پس از مرگ است. «دره گل سرخ» درباره دو برادر به نام های یوناتان و کارل شیردل نوشته آسترید لیندگرن نویسنده سوئدی است که عزیزالله قوطاسلو کار ترجمه فارسی آن را برعهده داشته و با ویراستاری محمدرضا سرشار منتشر شده است.

کارل پسر بچه 10 ساله و ضعیفی است که قادر نیست که از رختخواب خارج شود. او برادر 13 ساله شجاع و زیبایی به نام یوناتان دارد. کارل که متوجه مریضی وحشتناک خود هست از یوناتان درباره مرگ می پرسد و یوناتان می گوید بعد از مرگ، آن ها به نانگیلیا خواهند رفت.

بعد از مدتی یوناتان در آتش سوزی و کارل در اثر مریضی جان خود را از دست می دهند و در دره آلبالو در نانگیلیا با یکدیگر ملاقات می کنند. در این سرزمین لباس ها و نحوه زندگی مردم مثل قرون وسطی است. یوناتان و کارل تصمیم دارند به مردم دره گل سرخ کمک کنند تا از دست تنگیل و اژدهای او کاتلا رهایی یابند و ماجراهای آنها در این سرزمین افسانه ای شروع می شود. نبرد نیکی و بدی....

این رمان آکنده از مفاهیمی همچون عشق، محبت، شجاعت، مبارزه با پلیدی ها است و نویسنده با خلاقیت اعجاب انگیز و پراحساس دنیای پس از مرگ را برای نوجوانان بیان کرده است. پیش از این، سریالی با اقتباس از همین رمان ساخته و در ایران هم از تلویزیون پخش شده است.

لیندگرن در سال 2002 درگذشت و بعد از مرگش، دولت سوئد برای گرامیداشت خاطره او «جایزه یادبود آسترید لیندگرن» را بنیاد نهاد. این جایزه، که مبلغ آن بالغ بر 5 میلیون کرون سوئد است، بزرگترین جایزه نقدی جهان در رابطه با ادبیات کودک و نوجوان به حساب می آید.

کتابشناسی ملی :
2375909‬
شابک :
978-600-175-149-3
سال نشر :
1393
صفحات کتاب :
300
کنگره :
PT9875‭‮‬‏‫‬‮‭‬‭/ل9د4 1393
دیویی :
839/7374‬

کتاب های مشابه دره گل سرخ