نظر شما چیست؟
کتاب دیابت نوشته رودی دبلیو بیلوس به شرح کامل بیماری قند که یکی از قدیمی ترین بیماری های شناخته شده است، پرداخته و با راهکار هایی ساده به شما می آموزد که چگونه از وقوع آن پیش گیری کنید.

رودی دبلیو بیلوس (Rudy W Bilous) در کتاب دیابت (the British medical Association family docter guide to diabetes) به گونه ای ساده و قابل فهم به بررسی مباحث مختلف مربوط به دیابت و درمان آن از جمله: علل ایجاد بیماری، تشخیص دیابت، تعریف انواع دیابت، انواع آزمایشات لازم در تشخیص و معالجه، درمان های دارویی، عوارض بیماری در چشم و کلیه و پاها، دیابت کودکان، و... می پردازد.

دیابت (مرض قند) بیماری است که علت آن کمبود هورمون انسولین بوده و با توجه به این که انسولین در پانکراس (لوزالمعده) ساخته شده و درون جریان خون آزاد می شود. اختلال در تولید انسولین باعث افزایش گلوکز خون (قند) می شود که به ناچار از طریق ادرار پیاپی دفع شده و اساساً، معنای نام این بیماری نیز همان دفع مقادیر زیاد قند در ادرار است.

بسته به میزان کمبود انسولین دیابت به دو نوع تقسیم می شود. دیابت نوع اول فقدان کامل انسولین اما مشخصه ی دیابت نوع دوم کمبود نسبی انسولین و نیز کاهش پاسخ بدن به انسولین است.

این بیماری در بلند مدت پیامدهایی در بدن داشته که در صورت کنترل نشدن، به درجات خطرناکی رسیده و بر سایر اندام ها تاثیر می گذارد. با این وجود، افراد بسیاری هستند که با کمک اطرافیان در مقابله با این بیماری موفق عمل نموده و زندگی خود را می کنند.

در بخشی از کتاب دیابت می خوانیم:

اگر تازگی متوجه شده اید که به دیابت مبتلا هستید، معنایش این نیست که تبدیل به آدمی بیمار و ناتوان شده اید. میلیون ها نفر به دیابت مبتلا هستند و اکثرشان زندگی طبیعی و پرتکاپوی خود را سپری می کنند. برخی از آن ها بیش از 50 سال است که با این بیماری زندگی می کنند.

با پیشرفت در درمان و افزایش فهم ما از بیماری دیابت، مشخص شده است که برای بعضی از افراد دیابتی هیچ چیز بهتر از امید به آینده نیست. هدف از نگارش کتاب حاضر کمک به فرد بیمار است تا بداند دیابت چیست و چگونه می توان آن را کنترل کرد. امروزه پزشکان افراد دیابتی را تشویق می کنند تا مواظب سلامتی خود باشند، به رژیم غذایی خود توجه دقیق داشته باشند و آزمایشات منظم خون و ادرار را انجام دهند تا پیشرفت یا بهبود بیماری مورد ارزیابی قرار گیرد.

دیابت یکی از قدیمی ترین بیماری های شناخته شده در انسان می باشد. نام کامل آن دیابت ملیتوس می باشد که از واژه های یونانی سیفون و قند گرفته شده است و به منظور توصیف علایم غیر قابل کنترل آن یعنی دفع مقادیر زیاد ادرار به همراه قند به کار می رود.

ایرانیان باستان، هندیان و مصریان علایم این بیماری را توصیف کرده اند، اما درک صحیح از این بیماری کمابیش در صد سال اخیر گسترش یافته است.

در سال های پایانی قرن نوزدهم دو پزشک آلمانی دریافتند که پانکراس (غده بزرگی در پشت معده) ماده ای را تولید می کند که از افزایش سطح گلوکز خون جلوگیری می کند.
سال نشر :
1389
صفحات کتاب :
80
کنگره :
RA۶۴۵‭‬ ‭/د۹‏‫‭ب‌۹ ۱۳۸۹‬
دیویی :
۶۱۶/۴۶۲
کتابشناسی ملی :
۲‎۱‎۷‎۰‎۱‎۰‎۱
شابک :
978-964-7935-21-0

کتاب های مشابه دیابت