نظر دیگران

نظر شما چیست؟
برای داشتن آی کیوی اقتصادی باید بدونید که سه مدل درآمد وجود دارد. افرادی که در دسته ی کارمندان و صاحبان شاغل هستند سخت کار می کنند برای بدست آوردن درآمد. مشکلی که در این روش وجود داره اینه که نرخ مالیات برای این مدل درآمد بسیار بالا است یا براساس حرف وارن بافت باعث شرمندگی که منشی ایشان مالیات بیشتری نسبت به وارن بافت میده، در حالی که وارن بافت میلیاردها دلار درآمد داره.

دومین مدل درآمد، درآمد از راه سرمایه و سهام داشتن در بورسه که این درآمد ۲۰ درصد مالیات بهش تعلق میگیره. این مدل درآمد رو بهش درآمد کاپیتالی هم میگن. یعنی اگه من سهامی به ارزش ۱۰ دلار بخرم و به قیمت ۵۰ دلار بفروشم، اون ۴۰ دلاری رو که بدست میارم، ۲۰ درصد از اون ۴۰ دلار رو باید مالیات بدم. و اگه خونه ای به ارزش ۱۰۰ هزار دلار بخرم و به قیمت ۲۰۰ هزار دلار بفروشم، بهش میگن درآمد کاپیتالی.که باید به خاطرش مالیات زیادی بدهید.

سومین مدل درآمد،که بهترین نوع درآمدیه،بهش میگن درآمد غیر فعال،که درآمدیه که به طور روتین هر ماه بدست می آرید. یکی از دلایلی که من الان ثروتمندم و می تونم در سن پایین بازنشسته بشم اینه که من روی درآمد غیر فعال کار کردم و وقت گذاشتم، نه حقوق ماهیانه و نه روی بازار سهام و بورس و اینا، من دلم درآمد غیرفعال می خواد.

و شما باید بدونین که اگه دارید سخت کار می کنید، برای چه چیزی دارین به سختی کار می کنین و چه مدل کاری رو دارین انجام می دین و برای داشتن چه مدل درآمدی دارین به سختی کار می کنین؟

کتاب های مشابه 10 قانون موفقیت رابرت کیوساکی