نظر دیگران

نظر شما چیست؟
کتاب روش های درمانی برای حالت های اصلاح شده هیپنوتیزم اریکسونی (Experiencing Hypnosis: therapeutic approaches) یکی از اعجاز هیپنوتیزم در ارتباط بر قرار کردن است.

این کتاب در ایران توسط انتشارات تجسم اخلاق به چاپ رسیده است. دکتر میلتون. اریکسون و دکتر ارنست آل. روسی این کتاب را به طور مشرک نوشته اند و دکتر آرام این کتاب ارزشمند را به فارسی ترجمه نموده است.

هیپنوتیزم به شما آموزش می دهد نیروی درون خود را آزاد کنید. هیپنوتیزم قدمتی برابر با حیات انسان بر روی زمین دارد. با این حال، فقط افراد بسیار کمی از مزایای آن بهره جسته اند. ترس و عدم آموزش صحیح دلیل اصلی عدم استفاده ی گسترده از خود هیپنوتیزم است. هیپنوتیزم و روش های شبیه آن می تواند میانبری برای رسیدن به اهداف و آرزوها باشد و در این زمان که سرعت اهمیت زیادی دارد، روش های خود هیپنوتیزمی جایگاه ویژه ای خواهند داشت.

هیپنوتیزم اریکسونی نوع خاص و منحصر بفرد تکنیک های هیپنوتیزمی می باشد که توسط میلتون اریکسون ابداع گردید.

میلتون اریکسون در واقع انقلابی را در تکنیک های هیپنوتیزمی ایجاد کرد و هیپنوتیزم را از روش های سنتی بیرون آورد. البته یادگیری و انجام تکنیک های هیپنوتیزمیِ اریکسون مهارت های خود را می خواهد و نیاز به آموزش دارد.

اریکسون بدون اینکه فرد متوجه شود او را در خلسه قرار می داد و تلقین های درمانی را اعمال می کرد.

در بخشی از کتاب می خوانیم:

القای هیپنوتیزمی ای که به این شیوه دریافت می شود منجر به فراخوانی و استفاده ی خودکار از مخزن منحصربه فرد واکنش های بالقوه ی خود بیمار برای رسیدن به اهداف درمانی ای می شود، در غیر این صورت دسترسی به آن ها غیرممکن است. هیپنوتیزم می تواند همچنین به شما اجازه دهد تا مشکلات بیمارتان را تقسیم کنید. برای مثال، بیمار با نوعی تجربه ی آسیب زا در گذشته که منجر به واکنش ترس یا حالت اضطراب در او شده است به پیش شما می آید.

شما می توانید او را در حالت خلسه ی عمیق قرار دهید و پیشنهاد کنید که او فقط از جنبه های روحی آن تجربه بهبود بخشد. من این پدیده را در گذشته با مجبور کردن یکی از سوژه های نمونه ام به بهبودی از تمامی شادی یک جوک بدون دانستن اینکه آن جوک چه بود اثبات کرده ام. و با این وجود، سوژه به خوشحال ترین شکل ممکن به آن جوک می خندید در حالی که نمی دانست آن جوک چه بود! بعداً، من به سوژه ام اجازه دادم تا جوک حقیقی را به یاد بیاورد.

به عبارت دیگر، شما می توانید جنبه های فکری یک مشکل را در یک بیمار جدا کرده و فقط با جنبه های روحی و روانی سر و کار داشته باشید. شما می توانید از بیمار بخواهید بر روی جنبه های روحی و روانی یک تجربه ی آسیب زا فریاد بزند و بعداً به او اجازه دهید تا از محتوی فکری و حقیقی آن تجربه ی آسیب زا بهبود ببخشد.
صفحات کتاب :
320
کنگره :
‏‫‬‮‭RC495‏‫‭/‮الف‬4ھ9 1393
دیویی :
‭615/8512
کتابشناسی ملی :
3612457
شابک :
978-600-6788-13-5‬
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه هیپنوتیزم اریکسونی