کتاب عطر قصه های تو

مهارت‌های قصه‌گویی و نقش آن در تربیت فرزندان

امتیاز
5 / 0.0
خرید چاپی
110,000
15%
ت 93,500
نظر شما چیست؟

معرفی عطر قصه های تو 

کتاب عطر قصه های تو اثر ساناز شجاعی و ویراستاری شهره زمانی می باشد که انتشارات مهرستان آن را منتشر کرده است.زندگی همۀ ما آدم‌ها از همان اوان کودکی پیچیده شده است با قصه‌ها و داستان‌هایی که گاه شیرین‌اند و گاه تلخ و گاه عطر خاطراتشان در بزرگ‌سالی، ما را می‌کشاند به روزهایی بی‌تکرار که فکرکردن به آن‌ها بی‌قرارمان می‌کند.

قصه همچون پیچک، به سرنوشت آدمیزاد پیوند خورده و شاهدش قصه‌ها و داستان‌هایی است که خداوند در آیات قرآن به آن‌ها اشاره کرده است. ما از شنیدن و گفتن قصه‌ها عبرت می‌گیریم و چه بسا نکته‌های داستانی که در زمان کودکی شنیده‌ایم و همچنان مثل نقشی بر لوح ذهنمان تا ابد باقی مانده‌اند. والدین و مربیان باید بدانند قصه‌گویی نقشی بی‌بدیل و بی‌نظیر در تربیت فرزندان دارد. عطر قصه‌های تو به پنج موضوع اصلی نظر می‌کند: چیستی قصه و قصه‌گویی، ضرورت و فواید قصه و قصه‌گویی، تأثیر قصه و قصه‌گویی بر تعلیم‌وتربیت، چگونه و چه زمانی قصه بگوییم و ذکر تجربه‌های قصه‌گویی.

خلاصه عطر قصه های تو 

قصه راه‌حل‌هایش را به‌گونه‌ای در اختیار می‌گذارد که کودک می‌تواند آن ها را بفهمد. مثلا بعضی قصه‌ها معمای آرزوی زندگی جاوید را در پایان چنین بیان می‌کنند: «... و اگر نمرده باشند، هنوز هم زندگی می‌کنند.» سایر قصه‌ها این موضوع را چنین به پایان می‌رسانند: «... و آنها خوش و خرم همیشه باهم زندگی کردند.» به‌این‌ترتیب، قصه کودک را لحظه‌ای هم نمی‌فریبد که در این دنیا زندگی جاوید امکان دارد؛ بلکه نشان می‌دهد که آنچه قادر است تلخیِ محدودیت دوران زندگی ما را از بین ببرد، فقط ارتباط واقعی با انسان‌های دیگر است.

قصه‌ها به مخاطبانشان می‌آموزند که با چنین ارتباطی می‌توان در زندگی احساس امنیت کرد و با انسان‌ها پیوندی پایدار داشت. این موضوع به‌تنهایی می‌تواند ترس از مرگ را از بین ببرد. قصه‌ها همواره می‌آموزند که وقتی آدمی با رشد کامل خویش، عشق واقعی را می‌یابد، دیگر نیازی نیست در آرزوی زندگ جاوید باشد.

صفحات کتاب :
140
کنگره :
‫BF723‭‬ ‭/ق6‫‬‭ش3 1396
دیویی :
649/58019
کتابشناسی ملی :
5016476
شابک :
978-600-8441-34-2
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه عطر قصه های تو