نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سلوک سعادت

کتاب سلوک سعادت مجموعۀ ایی از کلمات قصار، نامه­ ها، پندها و دستورات شیخ علی پهلوانی است که توسط «علی­رضا سعیدی» گردآوری جمع بندی گردیده است و در انتشارات کتابستان تهیه و چاپ رسیده است. این مجموعه در واقع گلچینی از مجموعۀ آثار ایشان است که نزدیک به چهل جلد می‌­باشد.

دراین کتاب مطالب مهمی در مباحث خداشناسی مانند بحث اسم اعظم، قرب ذاتی و قرب اسما و صفاتی، اهمیت معیارهای دوستی و دشمنی، روضه خوانی، مبحث اندوه و غم، توکل ، تواضع، اهمیت سکوت ، انواع امراض روحی، حفظ تعادل در امورات مادی و معنوی، بحث ازدواج، نقش مشورت در زندگی، مراقبه و محاسبۀ نفس، شکل استفاده از مواهب دنیوی، تاثیر عبادت بر احوالات انسان، محتاج بودن آدمی به موعظه، مهرورزی با حیوانات، حکایات شنیدنی و… آورده شده است که مطالعه آن روح تازه­ ای به مخاطب خواهد بخشید.

بخشی از کتاب سلوک سعادت

نقطۀ عطف و سرنوشت ساز معنوی و روحانی ایشان، در آشنایی و ارتباط با عارف کامل و جامع منقول، معقول و مشهود، حضرت علامه طباطبایی رحمه الله بود.

پس از آشنایی و ارتباط با مرحوم علامه رحمه الله ایشان آمال و آرزوهای دیرینۀ معنوی و توحیدی خود را در این شخصیت کم نظیر دیدند و بالأخره مرحوم استاد علامه طباطبایی رحمه‌الله ایشان را به شاگردی معنوی و روحانی پذیرفتند و بدین ترتیب، نفس زکیّه و جان شیفته و قلب طاهر مرحوم آیت الله سعادت پرور رحمه الله تقدیم به این عالم ربّانی و پیر معنوی و مرشد روحانی شد.

شابک :
978-600-8460-18-3
سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
227
کنگره :
‫‭BP153/5 /س7‫‭س7 1397
دیویی :
297/998
کتابشناسی ملی :
4676606

کتاب های مشابه سلوک سعادت