کتاب درس زندگی

مجموعه گفتارهای اخلاقی از عالم ربانی حضرت آیت‌الله‌العظمی مظاهری

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 35,000
خرید چاپی
110,000
15%
ت 93,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب درس زندگی

کتاب درس زندگی با گردآوری محمدحسین فرمانی در انتشارات کتابستان معرفت به چاپ رسیده است.

به تأکید آیات قرآن کریم، اخلاق‌ و جریان آن در زندگی انسان، از ارکان مهم ایمان مسلمین و مؤمنین است. در قرآن کریم، عمل صالح که بیانی ظریف از اخلاق است، در ترکیباتی نظیر «ان الذین آمنوا و عملوا الصالحات» در حدود نود مرتبه، تکرار شده و این، علاوه بر آن‌که به انسان، تلازم ایمان و عمل صالح را می‌فهماند، میزان اهمیت این موضوع را در بین موضوعات متعدد مطرح شده، در این کتاب آسمانی، به روشنی تبیین می‌کند. ازاین‌رو، پرداختن به اخلاق فردی و اجتماعی و تطبیق اعمال و رفتار روزمرۀ زندگی با آن، نه تنها از وظایف همۀ انسان‌هاست، بلکه دین مبین اسلام، آن را از لوازم پذیرفته شدن ایمان و مرضیّ الهی بودن آن، برشمرده است.
کتاب درس زندگی، مختصری از فرمایشات اخلاقی عالم ربّانی، «حضرت آیت‌الله‌العظمی مظاهری» در جلسات مختلف اخلاقی مطرح شده است. در مسیر تهیه و تدوین این مجلد، پس از پیاده‌سازی فرمایشات معظم‌له، مطالب به صورت موضوعی، در کنار هم قرار گرفت؛ سپس ویرایشی لفظی و لُغوی، در جهت تبدیل زبان گویش به زبان کتابت، برای فهم بهتر مخاطب از بیانات این عالم وارسته صورت گرفت و با تحقیق علمی، کار آماده‌سازی آن به پایان رسید. امید است که با مطالعۀ مطالب و موضوعات بسیار مفید مطرح شده در این مکتوب، مخاطب ارجمند، تحولی را در نگاه اخلاقی به جزءجزء زندگی خود، شاهد باشد و از برکات نورانی و الهی زندگی اخلاق‌مدارانه برخوردار گردد.

گزیده کتاب درس زندگی

دوستی می‌گفت: «با رفیق دهری‌ام که دکتر هم بود، هرچه در زمینۀ خدا و دین صحبت می‌کردم، فایده‌ای نداشت و لجاجت می‌کرد؛ اما پسری داشت که مریض بود و احتیاج به عمل جراحی داشت؛ بچه را به اتاق عمل بردند، دیدم این آقا دستمال را از جیبش درآورده و گریه می‌کند و در بین گریه، دایماً خدا را صدا می‌کند؛ رفتم جلو و گفتم: «مگر تو خدا را قبول داری؟» گفت: «بگذار بچه‌ام را از خدا بگیرم، الان جای این حرف‌ها نیست.» 
بله، در چنین زمان‌هایی، انسان خدا را با همۀ وجودش می‌یابد و به‌طور ناخودآگاه، خدا را صدا می‌کند. آن‌وقتی مشرک است که غافل باشد و بیدار نشده باشد و توجه به فطرتش، بیدارش نکرده باشد؛ ولی وقتی که بیدار شد، خدا را می‌یابد. 

صفحات کتاب :
210
کنگره :
‫‭BP10/5‫‬‭‭‫‭/م6د4 1397‬
دیویی :
297/08
کتابشناسی ملی :
4673440
شابک :
978-600-8460-15-2
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه درس زندگی