نظر شما چیست؟

معرفی طعم خوش اخلاق در خانواده

کتاب طعم خوش اخلاق در خانواده نوشته هادی حسین‌خانی و منتشر شده در انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است. در این کتاب، با استفاده از منابع اسلامی، مهم‌ترین ارزش‌های اخلاقی که موجب تقویت روابط بین همسران می‌شود، شناسایی و شاخصه‌ها و معیارهای آن تعیین می‌گردد؛ همچنین تهدیدها و آسیب‌های بی‌توجهی به این ارزش‌ها تبیین شده و برای استقرار آن‌ها در خانواده، راهبردهای لازم ارائه خواهد شد.

موضوع‌هایی همچون اخلاق در گفت و گو، اخلاق در روابط صمیمانه، اخلاق در حل تعارض بین فردی، اخلاق در برقراری ارتباط با خارج سیستم خانواده، اخلاق در مدیریت و ایفای نقش، اخلاق در امور جنسی و اخلاق در امور اقتصادی شاکله اصلی کتاب طعم خوش اخلاق در خانواده را تشکیل می‌دهد. استناد به منابع اصیل دینی، نقل سیره اولیای الهی و اختصار، مشخصه این کتاب به شمار می‌رود.

گزیده کتاب طعم خوش اخلاق در خانواده

استحکام و تعالی خانواده به عنوان یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین نهادهای اجتماعی، به میزان بسیار زیادی از حاکمیت ارزش‌های اخلاقی در آن متاثر است؛ ازاین‌رو در منابع اسلامی بر صلاحیت اخلاقی به مثابه یک معیار کلیدی در همسرگزینی تاکید شده است.

علاوه بر توجه به صلاحیت اخلاقی همسر در اصل ازدواج و انتخاب همسر، رعایت اصول اخلاقی در طول زندگی مشترک نیز حائز اهمیت فراوان است و به همین دلیل، در منابع اسلامی تاکید فراوانی بر حاکمیت اخلاق در روابط بین همسران مشاهده می‌شود و حتی جزئی‌ترین نکات اخلاقی که موجب تقویت بنیان خانواده می‌شود، مورد توجه قرار گرفته است.

صفحات کتاب :
127
کنگره :
BP۲۵۳‭‬‏‫‬‭/ح۵ط۷
دیویی :
‫‬‭۲۹۷/۶۴‭‬
کتابشناسی ملی :
۴۱۵۹۴۴۰
شابک :
‫‬‭978-600-159-241-6
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه طعم خوش اخلاق در خانواده