امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 45,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پنج نفری که در بهشت ملاقات می‌ کنی

کتاب «پنج نفری که در بهشت ملاقات می‌کنی»، نوشته «میچ آلبوم» نویسندهٔ آمریکایی رمان پرفروش «سه‌شنبه‌ها با موری» است. این کتاب با ترجمهٔ زهرا افشار در نشر آلاچیق کتاب چاپ شده است.

این کتاب، رمانی روان‌شناسانه است که رازی سربه‌مهر دارد و ماجرای کهنه‌سربازی به نام «ادی» را روایت می‌کند. ادی پیرمردی است که سال‌هاست تعمیرکار وسایل یک شهربازی به نام رابی پیر است. در طول سال‌ها شهربازی عوض‌شده و ادی هم از جوانی سرحال و پرانرژی، به پیرمردی تلخ و دل‌خسته مبدل شده که فکر می‌کند زندگی و شغلش سرشار از یکنواختی و بیهودگی شده است. در روز تولد 83 سالگی‌اش، در سانحه‌ای غم‌انگیز، (زمانی که تلاش می‌کرد جان دختربچه‌ای را از سانحه سقوط یکی از اتاقک‌های چرخ‌وفلک نجات دهد...)، جان خود را از دست می‌دهد و قصه با مرگ او آغاز می‌شود. در هنگام مرگش پیرمردی قوزی، سپیدمو، با گردنی کوتاه، سینه‎‌ای پهن، پاهایی لاغر با رگ‌های برآمده، ساعدهای کلفت و خال‌کوبی محوشده‌ای از نشان ارتشی بر شانه‌ی راستش بود. چشم که باز می‌کند خود را در بهشت می‌بیند و به دنبال پیدا کردن جواب این سوال است که آیا توانسته جان دخترک را در لحظه آخر نجات بدهد یا نه؟ پنج نفر، از افرادی که پیش از او مرده بودند و در زندگی زمینی‌اش نقش زیادی داشتند، دیدار می‌کند. این پنج نفر که یا از عزیزان، نزدیکانش یا غریبه هستند، رازهای زندگی‌اش را برای ادی آشکار می‌کنند.

میچ دیوید آلبوم، زاده 23 می 1958 میلادی در پاسائیک نیوجرسی در ایالات متحده آمریکا است که در سال‌های اخیر به چهره‌ای در سطح ملی و جهانی بدل شده است. وی ستون‌نویس آزاد روزنامه است و برای نوشته‌هایش جایزه‌های بسیاری را دریافت کرده، و علاوه بر این به کار نوشتن فیلم‌نامه، اجرای شوی رادیویی، نوازندگی و نیز نوشتن کتاب‌های داستانی و غیرداستانی می‌پردازد، بیشترین ژانری که کار می‌کند ادبیات داستانی نوجوانان است. کتاب‌های او بیش از 35 میلیون نسخه در سراسر جهان، به فروش رفته و به 45 زبان دنیا ترجمه شده است و مبنای ساخت فیلم‌های تلویزیونی قرار گرفته‌اند. آلبوم در سال 1995، در سن 37سالگی ازدواج کرد و در همان سال، یک دیدار روند زندگی‌اش را تغییر داد. این دیدار با موری شوارتز، استاد قبلی دانشگاه آلبوم بود، منجر به پدید آمدن شاهکارش به نام "سه‌شنبه‌ها با موری" شد، این کتاب گنجینه‌ای شیرین، تکان‌دهنده و عمیق است و اپرا وینفری هم، بعدها سریالی از روی آن ساخته است.  از دیگر آثار میچ دیوید آلبوم؛ تارهای سحرآمیز فرانکی پرستو، ارباب زمان، کمی ایمان داشته باش، یک روز دیگر، اولین تماس تلفنی از بهشت، نفر بعدی که در بهشت ملاقات می‌کنید می‌توان اشاره کرد. تعدادی از آثار میچ آلبوم علاوه بر نسخه‌ی چاپی به‌صورت نسخه‌ی صوتی، به روایت تعدادی از بهترین صداپیشگان کشورمان فراهم شده است.

آلبوم بیشتر به خاطر داستان‌های الهام‌بخش شناخته می‌شود، منتقدان جهان او را به خاطر موضوع آثارش که بیشتر در خصوص مرگ و زندگی ماوراطبیعه است نگارنده‌ی داستان‌های روان‌شناسی نامیده‌اند. در تمامی رمان‌هایش، درون‌مایه‌ی یک آرامش معنوی و یک پیمایش فرازمینی را از دیدگاه خود دنبال می‌کند. آن‌گونه که در نوشته‌هایش اعتقاد به جهان آخرت به چشم می‌خورد و از دنیای آخرت تنها به بهشت اشاره می‌کند که این دیدگاه او در مغایرت با دیدگاه کلیسا بوده و نشان می‌دهد که از دیدگاه میچ، هیچ‌گاه و تحت هیچ شرایطی نمی‌توان از خدا موجودی بی‌رحم در ذهن و تصور ما ساخت. عشق، ارزش عشق از دیگر مفاهیم (درون‌مایه‌ی) داستانی اوست.

گزیده کتاب پنج نفری که در بهشت ملاقات می‌ کنی

این داستان دربارۀ مردی به  نام «ادی» است و از پایان آغاز می شود؛ آن هم با مرگ ادی زیر آفتاب. شاید شروع یک داستان از پایانش عجیب به نظر بیاید؛ اما هر پایانی، خود می‌تواند یک آغاز باشد. فقط در آن لحظه ممکن است متوجه این موضوع نشویم. آخرین ساعت زندگی ادی مثل خیلی های دیگر، در «روبی پیر»، پارک تفریحی کنار اقیانوسی خاکستری، سپری شد. پارکی با جذابیت‌هایی معمولی همچون گردشگاه، چرخ وفلک، ترن هوایی، ماشین‌های کوچک برای بازی، دکۀ شکلات‌فروشی، دالانی که در آن به دهان یک دلقک باز می‌شد، تفنگ‌های مخصوص آب‌بازی و نیز وسیلۀ بازی جدیدی به نام «سقوط آزاد فِرِدی». دقیقاً همان جایی که قرار بود ادی کنار آن کشته شود. در حادثه‌ای که خبرش در روزنامه‌های سراسر ایالت پخش می‌شد...

صفحات کتاب :
186
کنگره :
3601 RS
دیویی :
813/54
کتابشناسی ملی :
7334583
شابک :
978-622-9666-99-9
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه پنج نفری که در بهشت ملاقات می کنی