خلاصه کتاب شدن میشل اوباما

وقتی از شدن دست بکشی، دیگر چیزی نمی ماند

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,800
نظر شما چیست؟

خلاصه کتاب شدن میشل اوباما، همسر رئیس جمهور پیشین آمریکا باراک اوباما است. وی در این خلاصه کتاب درباره ی زندگی خودش، از کودکی تا هنگامی که از کاخ سفید بیرون رفت می گوید و با رو راستی همه آنچه که در این زمانه احساس می کرده است را با خواننده به اشتراک می گذارد.

معرفی خلاصه کتاب شدن میشل اوباما

کتاب شدن (Becoming) پس از انتشارش به سرعت، عنوان پرفروش ترین کتاب سال آمریکا را در اختیار گرفت و دربردارنده ی 3 قسمت: من شدن، ما شدن و بیشتر شدن است که سه عصر گوناگون از زندگی میشل را شرح می دهد.
میشل اوباما (Michelle Obama) در این میکروکتاب که به طوری داستان رویای آمریکایی است، از اول زندگی اش را توصیف می کند، از طبقه ی دوم منزل یکی از آشنایانش در جنوب شهر شیکاگو که به دلیل نرخ زیاد جرم و جنایتش معروف است. ولی با تلاش به موفقیت دست می یابد و زندگی شگفتی برای خود به وجود می آورد. میشل دختری از یک خانواده ی نیازمند و کارگری بود که برای تحصیل در یک دبیرستان خوب قبول شد و از این راه توانست به هاروارد برود. او وکالت خواند و در آخر به کاخ سفید راه یافت.
او شما را داخل بحث های شخصی شان می برد که اگر همسرش برای رفتن به سوی ریاست جمهوری اقدام کند، وظیفه آینده خودش به عنوان تصویری معروف ولی دور از نکوهش در میان کمپین همسرش چه باشد. خاطرات به زیبایی و با شوخ طبعی و رک گویی غیر مرسوم، داستان سرایی شده اند. او شرح روشنی از پشت صحنه‌ی تاریخ خانوادگی و فرودش به محل توجه جهانی و نیز زندگی شان در کاخ سفید در مدت هشت سال را توصیف می کند، همانطور که او می آید تا از کشورش آگاهی پیدا کند و کشورش او را بشناسد.

خلاصه کتاب های سبکتو

خلاصه کتاب ها یا میکروکتاب های سبکتو در حقیقت چکیده ای مهم از کتاب ها هستند که شما بتوانید آن ها را در زمانی معقول بخوانید. همه ما در روز زمان های پرت زیادی داریم که می توانیم با میکروکتاب آن را به زمان طلایی تبدیل کنیم. میکروکتاب ها شامل بخش های ثابتی هستند، در ابتدا توضیحاتی در مورد نویسنده وجود دارد چرا که وقتی شما با نویسنده آشنا باشید بهتر با کتاب ارتباط برقرار می کنید. بخش بعدی، توضیحی کلی در مورد کتاب است که شما بتوانید در یک نگاه با مبحث کلی کتاب آشنا شوید و بخش آخر هم چکیده مفید آن است.

درباره نویسنده کتاب شدن میشل اوباما

میشل اوباما، نخستین بانوی اولِ آمریکایی–آفریقایی در تاریخ ایالات متحده‌ آمریکا است. او دانش‌آموخته هاروارد و پرینستون است و مدرک حقوق دارد. تا پیش از بانوی اول شدن، فعالیت‌های کاری و اجتماعی زیادی در شیکاگو انجام داده بود. او اهمیت زیادی برای محیط زیست و زنان قائل است و در دورانی که بانوی اول بود، سعی می‌کرد در این دو حوزه فعالیت‌های زیادی انجام دهد. او در حالی در سال ۲۰۱۸ به عنوان زن تحسین شده امریکا انتخاب شد که ۱۶ سال متوالی این لقب در دست هیلاری کلینتون بود.

برشی از متن خلاصه کتاب شدن میشل اوباما

باراک نسبت به من از بلوغ بیشتری برخوردار بود. او می‌دانست که چه کار می‌کند اما من سردرگم بودم. من در مورد هزینه‌ها بسیار تحت فشار بودم و می‌دانستم که اگر کارم را رها کنم بدون داشتن حقوق نمی‌توانستم مخارجم را تامین کنم. در دفترچه خاطراتم از عشق به باراک و نگرانی‌هایم نوشته بودم.
از یک سفر کاری که بازگشتم مادرم در فرودگاه منتظر من بود. من ناراحت بودم اما با دیدن او احساس خوبی به من دست داد. مادرم در مسیر رسیدن به خانه از من سوال کرد که چرا ناراحت هستم. من برایش از دلتنگی‌ها، ناراحتی‌ها و انتخاب اشتباه شغلم صحبت کردم، مادرم گوش داد و گفت اول درآمد کسب کن و بعد به دنبال مسائل دیگر باش.
روزهای خوبی در کنار خانواده داشتم و تمام این موارد را یادداشت کرده بودم. چیزی که مرا ناراحت می‌کرد اوضاع پدرم بود که از رفتن به پزشک خودداری می‌کرد. حتی یک بار که من و برادرم تصمیم گرفتیم تا او را به پزشک ببریم، او گفت حالش خوب است. من نمی‌خواستم پدر را در این وضعیت ببینم اما او اصرار داشت که حالش خوب است اما نبود.
در آن سال‌ها، با باراک در مورد مسائل ازدواج صحبت می‌کردیم، من و باراک در محیط‌های متفاوتی رشد کرده بودیم و عقایدمان در مورد ازدواج با هم متفاوت بود. از نظر او عشق بین ما آنقدر کامل بود که اگر حلقه‌ای در کار باشد یا نباشد تفاوتی برای او نداشت. زیرا او به عشق بین‌ ما اعتماد داشت.

دانلود خلاصه کتاب میشل اوباما شدن

این خلاصه کتاب را در نرم افزار فراکتاب دانلود کنید و بدون نیاز به اینترنت آن را مطالعه کنید.

صفحات کتاب :
203

کتاب های مشابه شدن