کتاب بررسی چالش های استفاده از فضای مجازی

(قانون گذاری، استفاده از پروتکل ها و روانشناسی آن)

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 55,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بررسی چالش‏‌های استفاده از فضای مجازی

کتاب بررسی چالش های استفاده از فضای مجازی نوشته مریم نصیری، زهرا ذاکری و شهروز دربندی توسط انتشارات کلید پژوه منتشر شده است.

آگاهی از پیامدهای اینترنت و در کنار آن، در نظر گرفتن راهبردهای مناسب برای استفاده درست و پیشگیری یا کاهش پیامدهای احتمالی منفی آن اهمیت اساسی دارد. دنیای رسانه‌های اجتماعی اخیرا بسیار همه گیر شده و در میان مردم موجب بروز مشکلاتی شده است. این مشکلات برای رسانه‌های اجتماعی مطرح می‌شود و نتیجه تحقیقات انجام شده بر روی افراد قربانی است. استفاده بیش از حد شبکه‌های اجتماعی و تلفن همراه منجر به مشکلات روحی و اختلالات روانی می‌شود.

رشد آگاهی‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و تأثیرات آن بر جامعه این پرسش را به ذهن می‌آورد که چه چیزی باید اینترنت را تحت حاکمیت داشته باشد. البته این واقعیتی است که قانونمندسازی تبعات قانونی و اجتماعی هر راه ‌حل فنی، دیرزمانی بعد از خود آن نوآوری و اجرای آن شکل می‌گیرد. موضوعی که اگر نه در همه قسمت‌های آن اما بر کلیت اینترنت هم اعمال ‌شده است.

این کتاب به بررسی چالش‌‏های استفاده از فضای مجازی (قانون‌گذاری، استفاده از پروتکل‌ها و روانشناسی آن) می‌پردازد.

گزیده کتاب بررسی چالش‏‌های استفاده از فضای مجازی

اینترنت با روش‌هایی شگفت‌آور بر شیوه عملکرد افراد اثر می‌گذارد چون افراد در برقراری نخستین ارتباط، بیشتر به پست الکترونیک، وب‌سایت‌ها، همایش‌های بحث و گفت‌وگو و کمتر به تلفن، نامه نگاری و دیدارهای رو در رو متکی هستند.

در برداشت‌های اولیه، نقاب شخصیتی درون شبکه‌ای نقش عمده‌تری را بیش از پیش ایفاء می‌نماید. چنین به نظر می‌رسد که به محیط درون شبکه، کمتر علاقه وجود دارد و ریزه‌کاری‌های آداب و معاشرت و نزاکت رایج در بر هم کنش‌های اجتماعی به جا آورده نمی‌شود.

کنگره :
HM۸۵۱
دیویی :
‫‬‭‬‭۳۰۳/۴۸۳۳‬
کتابشناسی ملی :
۹۳۸۴۰۴۱
شابک :
9786228001241
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
246

کتاب های مشابه بررسی چالش های استفاده از فضای مجازی