امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 40,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب The moon is favoring our guys

کتاب «The moon is favoring our guys »، ترجمه انگلیسی کتاب «ماه همراه بچه‌هاست» نوشته گل‌علی بابایی است که دومین سرگذشت‌نامه مجموعه «بیست‌وهفت در بیست‌وهفت» است که نشر ۲۷ بعثت منتشر کرده و محور آن شخصیت شهیدمحمدابراهیم همت است. نام این کتاب از یکی از خاطرات شهیدهمت برداشته شده است.

نکته بارز و مثبت این کتاب جامع‌الاطراف بودن روایت درباره شخصیت اصلی است. یعنی روایت افراد مختلف و کسانی که با شهیدهمت، حشر و نشر داشته‌اند، به طور متمرکز گردآوری و تدوین شده است. در این راه هم از اکثر منابعی که پیش‌تر به چاپ رسیده‌اند، استفاده شده است. مثلاً در «ماه، همراه بچه‌هاست» از کتاب‌های چاپ شده توسط ناشران مختلف، مصاحبه‌های انجام گرفته و سخنرانی‌های پیاده‌شده شهیدهمت استفاده شده است. بنابراین تکثر راویان، یکی از نقاط قوت این کتاب است.

به طور طبیعی باید مخاطبانی به سمت چنین کتاب‌هایی بروند که حوزه علاقه‌مندی‌شان در زمینه مطالعه، مستندات و تاریخ دفاع مقدس و جنگ باشد. ولی کتاب پیش‌رو با لحن داستان‌گونه نوشته شده و مخاطب عام حوزه جنگ را هم اغنا و ارضا می‌کند. بنابراین از حیث ژانر می‌توان آن را در زمره زندگینامه‌های داستانی طبقه‌بندی کرد و کار جالبی که نویسنده اثر انجام داده، این است که به جای روایت خطی سیر حوادث از تولد تا شهادت همت، ابتدای کتاب را به شهادت این شخصیت اختصاص داده و پایان‌بندی اثر نیز به ابتدای کتاب ارجاع دارد، به این ترتیب برای مخاطبی که شاید مطالب پراکنده‌ای از شهید همت شنیده باشد، جذابیت‌زایی می‌شود.

صفحات کتاب :
273
کنگره :
‏‫DSR۱۶۲۶‭ /ھ۸‏‏‫‬‭ب۲ ۱۳۹۳
دیویی :
۹۵۵/۰۸۴۳۰۹۲
کتابشناسی ملی :
3333721
شابک :
978-600-94043-5-3
سال نشر :
2014

کتاب های مشابه THE MOON IS FAVORING OUR GUYS