امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 80,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ماه تمام

کتاب «ماه تمام»، سرگذشت‌نامه مستند معلم بسیجی شهید محمدابراهیم همت (۱۳۶۲_ ۱۳۳۴)، اثر گل‌علی بابایی است که توسط نشر ۲۷ بعثت منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌ کتاب شانزدهمین‌ عنوان از مجموعه «بیست‌وهفت در 27» است.

مجموعه کتاب‌های ارزشمند «بیست و هفت در 27»؛ در برگیرنده سرگذشت‌نامه‌های بیست و هفت تن از فرماندهان شهید لشکر 27 محمدرسول‌الله (ص)، طی دوران هشت ساله دفاع مقدس ملت ایران است که پژوهش و نگارش آن‌ها در این مرکز، از بهار 1391 آغاز شده است. به جرأت می‌توان مدعی شد که هر یک از مجلدات این مجموعه، حاوی جامع‌ترین روایت‌های موثق از مراحل مختلف دوران زندگی و سیره رزمی سوژه‌محوری آن‌هاست. مندرجات هر کتاب، به حجم متنابهی از اسناد مکتوب، دیداری و شنیداری موجود در آرشیوهای مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و مؤسسه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه محمدرسول‌الله (ص) متکی می‌باشند.

نویسنده کتاب «ماه تمام»، نوشتن این‌ کتاب را ادای دینی به شهید همت- به‌عنوان فرمانده‌ لشکری که خود (بابایی) به‌عنوان سرباز در آن حضور پیدا کرد- می‌داند. او می‌گوید وجه تمایز همت از دیگر شخصیت‌های جنگ، چه شهدا و چه افرادی که هنوز هم در قید حیات‌اند، وجه آموزگاری و معلمی اوست. بابایی از این‌منظر، همت را یک‌ انسان_معلم_فرمانده می‌خواند.

گزیده کتاب ماه تمام

در پی تاریک‌شدن هوا، یکی از دو معبر موجود _ معبر لشکر ۲۷ _ به‌طور کامل زیر آب رفت و تنها یک‌معبر _معبر لشکر ۱۴ _برای عبور نیروهای ایرانی باقی ماند، که آن‌ هم بر اثر پمپاژ شدید آب نهر صوئیب در دشت غرب کانال ۳۰ متری، در معرض زیر آب رفتن بود. در چنین‌ شرایطی ستون نیروهای دو گردان سلمان و میثم از لشکر ۲۷ در حالی‌که نفرات ابتدایی و انتهای ستون را رزمندگان یگان تخریب تشکیل می‌دادند، در امتداد جناح جنوبی جاده آسفالت طلائیه _ نشوه، شروع به حرکت کردند. همزمان با حرکت گردان‌های لشکر ۲۷، ستون نفرات گردان‌های امام حسن (ع) و امام حسین (ع) لشکر ۱۴ امام حسین (ع) نیز در امتداد دیواره سیل‌بند دوم هورالعظیم به‌سوی مواظع دشمن به حرکت درآمدند. آن‌ها در همان ابتدای مسیر، متوجه شدند که دشمن با استفاده از یک دستگاه لودر، در حال تخریب دیواره سیل‌بند هور جهت زیر آب بردن کل منطقه است.

کتابشناسی ملی :
9327278
شابک :
978-622-7812-53-4
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
616
کنگره :
‏‫‭DSR۱۶۲۶‭‬ ‭
دیویی :
‏‫‭۹۵۵/۰۸۴۳۰۹۲‭‮‬

کتاب های مشابه ماه تمام