نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سی و ۳

کتاب سی و ۳، اثر هاشم نصیری است که به اتفاقات قبل و بعد جنگ حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۶ می پردازد، داستانی جنگی با لایه‌های عمیق اجتماعی؛ این کتاب در انتشارات کتابستان معرفت به چاپ رسیده است.

امید مثل خیلی از دانشجویان دانشگاه شریف، شرایط رفتن از ایران و زندگی در خارج را دارد. اما برخلاف خیلی‌های دیگر پس از آشنا شدن با حاج قاسم به جای اروپا و آمریکا سر از لبنان در می آورد. اینجا فقط یک دوستی ساده در کار نیست، داستان جنگ است. امید به لبنان می‌رود تا به نیروهای حزب الله کمک کند آن هم در برابر ارتش تا بن دندان مسلح اسرائیل، آیا این دانشجوی شریف می‌تواند وظیفه اش را به سرانجام برساند یا قرار است شکست به او درس دیگری بدهد؟

گزیده کتاب سی و ۳

مسافرین محترم پرواز شمارۀ 313 تهران به مقصد بیت‌المقدس تا دقایقی دیگر به قسمت گیت‌های خروجی مراجعه فرمایند.
چه کسی فکرش را می‌کرد امروز فرا برسد؟ پرواز مستقیم از تهران به بیت‌المقدس؟ من که یک عمر را در این رؤیا سپری کرده‌ام، باور نمی‌کنم، دیگر چه انتظاری از این مردم می‌رود؟ ولی مثل اینکه قضیه جدی است. چه اشکالی دارد که برای یک بار هم که شده رؤیای ما محقق شود؟
همه چیز رسمی شده است و خبری از هرج ومرج نیست. این طبیعی است که بعد از تغییرات گسترده در امور هر کشوری، شاهد دوران بی‌ثباتی و به قول معروف، هرکی هرکی باشیم، اما با درایت بچه‌های مقاومت اسلامی که از سرتاسر دنیا گرد هم آمده‌اند، درگیری و بی‌نظمی به حداقل رسیده است و کارها سروسامان یافته‌اند.
وقتی عمری را صرف رهایی از بند و زنجیر ظلم کرده باشی، همین می‌شود. کسی به دنبال سهم‌خواهی و تقسیم‌بندی نیست. در سال‌های اخیر، هدف فقط آزادی و رهایی فلسطین بوده است. حالا که این هدف و آرزو محقق شده است، اولویت اصلی در این سیزده روز، فقط حفظ پیروزی و اتحاد بین مردم بوده است.

سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
199
کنگره :
‏‫‬‭PIR۸۳۶۲‬‬
دیویی :
‏‫‭۸‮فا‬۳/۶۲
کتابشناسی ملی :
9400707
شابک :
9786008460787

کتاب های مشابه سی و 3