امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 60,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آموزش مهارتهای اجتماعی به کودکان و نوجوانان

کتاب «آموزش مهارت‌های اجتماعی به کودکان و نوجوانان» نوشتهٔ کیت فیتز سیمونز است که با ترجمهٔ فریبا دلبرنسب، سمیه هاشم‌پورملکشاه و اختر رضایی‌کلانتری در نشر برگ و باد چاپ شده است.

مهارت‌های اجتماعی، مهارت‌هایی هستند که برای برقراری ارتباط و تعامل با دیگران به صورت کلامی یا با استفاده از زبان بدن به کار می‌بریم. ما انسان‌ها موجوداتی اجتماعی هستیم و راه‌های فراوانی را برای به اشتراک گذاشتن پیام‌ها و افکار خود با دیگران توسعه داده‌ایم. چه این ارتباط به صورت کلامی و با استفاده از تن صدا، لحن و نوع کلماتی که به کار می‌بریم باشد، چه به صورت غیرکلامی و با استفاده از زبان بدن، ژست و آراستگی ظاهری، حقیقت این است که بعضی افراد نسبت به سایرین مهارت بیش‌تری در برقراری ارتباط دارند.

مهارت‌های اجتماعی ابزاری است که افراد را قادر می‌سازد تا ارتباط برقرار کنند، یاد بگیرند، کمک بخواهند، نیازها را از راه‌های مناسب برآورده کنند، با دیگران کنار بیایند، دوست شوند، روابط سالم برقرار کنند، از خود محافظت کنند و به‌طور کلی قادر به تعامل هماهنگ با جامعه باشند. مهارت‌های اجتماعی همچنین ویژگی‌های اساسی شخصیت ما را مانند اعتماد، احترام، مسئولیت پذیری، انصاف، مراقبت و شهروندی را ایجاد می‌کنند. این صفات به ما کمک می‌کند تا یک قطب‌نمای اخلاقی درونی بسازیم، و اجازه می‌دهد تا در تفکر و رفتار خود، و در نتیجه صلاحیت اجتماعی، انتخاب‌های خوبی داشته باشیم. بنابراین مهارت اجتماعی به طور مستقیم بر زندگی حرفه‌ای و شخصی و همچنین سلامت ما تأثیر می‌گذارد. آموزش مهارت‌های اجتماعی به معنی آگاه بودن از شیوه برقراری ارتباط با دیگران است، این که چه پیامی را منتقل می‌کنیم و چگونه می‌توانیم روش‌های ارتباطی خود را بهبود دهیم.

کتاب «آموزش مهارت‌های اجتماعی به کودکان و نوجوانان»، راهکارهایی را به شما می‌آموزد تا اعتماد به نفس‌تان را افزایش دهید، کمتر اضطراب داشته باشید، مسئولیت هیجاناتتان را بپذیرید و فرد مقاوم‌تری شوید. حتی اگر در توانایی خود برای یادگیری این مهارت‌ها تردید دارید، با ذهن باز و بدون تعصب کتاب «آموزش مهارت‌های اجتماعی به کودکان و نوجوانان» را مطالعه کنید. در این کتاب نکات لازم به صورت گام به گام آموزش داده می‌شود.

گزیده کتاب آموزش مهارتهای اجتماعی به کودکان و نوجوانان

اگر خیلی تمایل ندارید با دوستان خود به فروشگاه‌های بزرگ خرید بروید، یا ترجیح می‌دهید غذای خود را به تنهایی صرف کنید، این بدان معنا نیست که شما مشکلی دارید و نباید به خاطر آن احساس شرمندگی کنید، بلکه این فقط بدان معنا است که شما انسان هستید و همه انسان‌ها می‌توانند از یکدیگر متفاوت باشند و همین تفاوت‌ها است که دنیا را جذاب‌تر می‌کند.

اصلاً نیازی نیست میزان خجالتی بودن خود را با دوستان یا اعضای خانواده خود مقایسه کنید، زیرا هیچ‌کس در این زمینه از شما بهتر یا موفق‌تر نیست و هر کدام مسیر متفاوتی برای دستیابی به مهارت‌های اجتماعی خود پیموده‌اید و طبیعی است از هم متفاوت باشید. میزان پایین ترشح اکسی‌توسین موجب می‌شود که کناره‌گیر باشید یا اضطراب زیاد داشته باشید که این موارد بخشی از مهارت‌های اجتماعی شما را تعیین می‌کنند. همه این موارد به توانمندی‌ها و منابع شما بستگی دارد.

کنگره :
723 BF
دیویی :
155/418
کتابشناسی ملی :
8577906
شابک :
9786229408308
سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
200

کتاب های مشابه آموزش مهارتهای اجتماعی به کودکان و نوجوانان