نظر شما چیست؟

معرفی کتاب « کتاب کار عزت‌ نفس»

کتاب الکترونیکی « کتاب کار عزت‌نفس»، نوشتهٔ گلن آر. شیرالدی با ترجمه فاطمه قنادزادگان و مریم ولی‌زاده و امینه کاشانیان در نشر برگ و باد چاپ شده است.

از زمان‌های دور این موضوع مطرح بوده که تا کسی خودش را قبول نداشته و باور به انجام کاری نداشته باشد، آن کار اتفاق نمی‌افتد! و شاید بهتر باشد که بگوییم، که تا در درون خود به پذیرش و باور به انجام کاری نداشته باشیم، نمی‌توانیم آن را به انجام برسانیم. از دیر باز روان‌درمانگران با مکاتب مختلف در اتاق درمان دریافته‌اند که باور فرد به جنبه‌های مثبت درونی و توانایی‌هایش در رفع چالش‌های موجود، اثری چشمگیر در درمان دارد. به عبارتی دیگر آنچه که در روان درمانی تحلیلی به عنوان ایگوی ضعیف و یا در درمان شناختی رفتاری به نام باورهای ناکارآمد و یا در هیپنوتیزم درمانی به عنوان خودهیپنوتیزم با تلقینات منفی می‌شناسیم، بر این دلالت دارد که تا چه میزان، توجه به این مفهوم در روان‌درمانی‌های مختلف مورد اهمیت و توجه به آن به‌عنوان هدف درمانی قرار گرفته است، زیرا مبنای مقاومت مراجع در تصمیم‌گیری برای ورود به درمان و همچنین در طول جلسات و در مسیر درمان با این مفهوم در ارتباط می‌باشد. اینکه مراجعین درک دقیق‌تری از عزت نفس داشته باشند و ضمن توجه ویژه به اهمیت آن، در جهت بهبود آن قدم بردارند، به‌طوری‌که در جهت پذیرش بی‌قیدوشرط خود پیش بروند، مفاهیم عمیقی هستند که در کتاب « کتاب کار عزت نفس» به صورت کاربردی به آن پرداخته می‌شود. ماهیت کتاب‌ به گونه‌ای است که شما به عنوان مخاطب، نقش پررنگی برای نیل به اهداف غایی کتاب دارید. تعامل شما با نویسنده باعث ایجاد حس بهتر و در نهایت اثرگذاری بیشتر آن می‌شود.

برنامه‌ی پیش‌روی شما، بخش عمده‌ا‌ی از دوره‌ی آموزشی «استرس و ذهن سالم» است که گلن آر شیرالدی (Glenn R. Schiraldi) در دانشگاه مریلند تدریس می‌کرده است. این دوره براساس آمار، به کاهش علائم افسردگی، اضطراب و خشم در افراد 18 تا 68 سال کمک کرده. هرچند اصول و مهارت‌های این کتاب افراد بزرگسال را مورد مطالعه قرار می‌دهد، اما از آن برای بهبود عزت‌نفس نوجوانان و با اندکی ساده‌تر کردن زبان کتاب، برای تقویت عزت‌نفس کودکان نیز بهره می‌برند. ترجمه روان این کتاب، کاربردی بودن این کتاب ارزشمند را برای درمان‌گران و مراجعین بیشتر می‌کند. امید است که این کتاب برای درمان‌گران علاقمند، جهت ارتقای سطح عزت‌نفس مراجعین و دستیابی موثربه اهداف درمانی کارگشا باشد.

گزیده کتاب « کتاب کار عزت‌ نفس»

جای تعجب ندارد که بیزاری از خود را نقص نامرئی می­‌دانند، در عوض عزت‌نفس بالا با رضایت از زندگی همراه است. طی تحقیقی که در سال 1992 توسط موسسه نظرسنجی گالوپ انجام شد، 89 درصد از شرکت‌­کنندگان عزت‌نفس را عامل مهمی در ایجاد انگیزه و تلاش برای دستیابی به موفقیت می­‌دانستند. عزت‌نفس نسبت به سایر عوامل در افزایش انگیزه افراد بسیار موثرتر است به همین دلیل کسانی که عزت‌نفس بالاتری دارند، رفتارهای سالم‌­تری نیز از خود نشان می­‌دهند. افراد با عزت­‌نفس بالا دوستانه‌­تر و فعال­‌تر هستند و به خودشان و دیگران اعتماد بیشتری داشته و کمتر از خودشان انتقاد می‌­کنند (کوپر اسمیت، 1967). در صورت بروز اختلالات روانپزشکی کسانی که عزت­‌نفس دارند، تمایل بیشتری به بهبودی و بهره­‌گیری از کمک‌­های حرفه‌­ای نشان می‌­دهند و احتمال بازگشت بیمای در آنها کمتر است (مِکا، اسملسر و واسکونسلوس، 1989).


صفحات کتاب :
214
کنگره :
697/5 BF
دیویی :
158/1
کتابشناسی ملی :
8811592
شابک :
9786225875036
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه کتاب کار عزت نفس