کتاب هوش هیجانی

راهبردهای ارتقا مهارت های پنجگانه هوش هیجانی در مدارس

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 45,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب هوش هیجانی

هوش هیجانی یک سازه‌ی چندبعدی است و دربرگیرنده‌ی تعامل بین هیجان و شناخت است که منجر به کارکردی سازشی می‌شود.  

هوش هیجانی  به توانایی درک، کنترل و ارزیابی احساسات اشاره دارد.   توانایی بیان و کنترل احساسات ضروری است، اما توانایی درک، تفسیر و پاسخ‌دادن به احساسات دیگران نیز بسیار حائز اهمیت است. روان‌شناسان از این توانایی به‌عنوان هوش هیجانی یاد می‌کنند و حتی برخی از کارشناسان معتقدند که هوش هیجانی می‌تواند در موفقیت شما در زندگی مهم‌تر از هوش باشد. 

کتاب هوش هیجانی راهبردهایی جهت ارتقاء مهارت‌های پنج‌گانه هوش هیجانی دانش‌آموزان در مدارس ارائه می‌دهد.

گزیده کتاب هوش هیجانی

چرا یادگیری هوش هیجانی مهم است؟
هوش هیجانی افراد را قادر می‌سازد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند تا هیجانات خود را پیش‌بینی و سطح مناسب همدلی را تجربه کنند. افراد با هوش هیجانی بالا، اعتماد مافوق خود را جلب می‌کنند، به همکاران خود احساس ارزشمند بودن می‌دهند و تحسین‌کنندگان را هر جا که بروند جذب می‌کنند. 
درست مانند هر نوع آموزش دیگر تجربیات اولیه و آموزش می‌تواند به بچه‌ها کمک کند تا هنر خوب ارتباط کردن با دیگران را به کار بگیرند. 
یادگیری اجتماعی هیجانی را در شیوه‌های تدریس خود بگنجانید به جای آموزش یک درس به‌طور خاص می‌توانید مهارت‌های اجتماعی هیجانی را با آن درس که قبلاً درس می‌دادید ترکیب کنید، به‌عنوان‌مثال اگر شما درس علوم در حال مطرح کردن بحث مولکول هستید می‌توانید از افراد بپرسید که چه مشارکتی خوب است؟ یا چه چیزی یک مشارکت خوب را تشکیل می‌دهد؟ گزینه دیگر ممکن است شامل خواندن یک کتاب یا بحث در مورد درس تاریخ و وضعیت اجتماعی چالش‌برانگیز باشد. افراد را درگیر مکالمه در مورد رسیدگی به مشکلات اجتماعی کنید سپس آموزش در مورد درس تاریخ و یادگیری اجتماعی هیجانی فرا می‌رسد.

صفحات کتاب :
139
کنگره :
BF576
دیویی :
152/4
کتابشناسی ملی :
9072382
شابک :
9786225875395
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه هوش هیجانی