امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 60,000
خرید چاپی
120,000
10%
ت 108,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب راه رشد (جلد دوم)


تربیت، یکی از مهم‌ترین و بلکه پراهمیت‌ترین امور زندگی بشر است. تربیت، محصول و ثمرۀ زندگی دنیایی، و هدف از خلقت ماست که به معنای عام آن، نقش و وظیفه‌ا‌ی همگانی است. در سنت اسلامی نیز ، مباحث تربیتی نوعاً در قالب علم اخلاق و عرفان مورد بررسی قرار گرفته است.پس می‌توان به جرات گفت؛ تربیت نیاز به علم و مطالعه دارد. اگر احساس می‌کنید در تربیت کودکان و نوجوانان خود دچار سر‌درگمی شده‌اید، پیشنهاد من به شما مطالعه کتاب "راه رشد" می‌باشد.

آنچه پیش روی شماست، کتاب «راه رشد » یعنی جامع‌ترین اثر تربیتی منتشر شده از مرحوم آیت الله حائری شیرازی (ره) است که پس از چند سال تلاش توسط جمعی از پژوهشگران، به ساحت اهل اندیشه تقدیم می‌شود. این اثرِ بدیع و جامع، یکی از
مصادیق تولید علم در حوزۀ علوم انسانی و علوم تربیتی به حساب می‌آید. سرّش این است که این کتاب، هم یک اثر «تعلیمی » است و هم یک اثر «تربیتی ». هم به دنبال «انتقال » آموزه‌های تربیتی است و هم به دنبال «تأثیرگذاریِ » تربیتی. لازمۀ این هدف این است که کتاب، از زبان خشک علمی، کمی فاصله بگیرد و زبان تربیتی و هدایتگر داشته باشد.

گزیده کتاب راه رشد (جلد دوم)

امنیت، محبت، احترام؛ سه راهبرد تربیتی حضرت علی و فاطمه (ع) در تربیت فرزندان.

علی و فاطمه (ع) چه کار کرده بودند که زینب(ع) این‌گونه از آب در آمد و حسین(ع) آن‌گونه؟اولین اثری که بر اولاد خودشان گذاشتند، این بود که اولاد خود را «نترساندند »، بچه را با وحشت تربیت نکردند، خانه‌شان خانۀ خفقان و وحشت و رعب نبود. بسیاری از پدر و مادرها بچه‌های بااستعدادی دارند و تحمل بچۀ بااستعداد، مشکل است. لذا این
بچه‌ها را از بچگی مرعوب می‌کنند. این کلمۀ لولو و ترساندن، اشتباه بزرگی است؛ این اولین مشکل تربیتی است و نکتۀ استعمار هم دقیقاً همین است. وقتی بچه در کوچکی از لولو ترسید، در بزرگی، پهلوی را لولوی مملکت می کنند و همه از او مرعوب می‌شوند؛ آمریکا می‌شود لولوی عالم و همه از او می‌ترسند؛ اسرائیل را می‌کنند لولوی منطقۀ غرب آسیا و همه از ترس این لولو، زیر قبای آمریکا یا زیر دست روس و کشورهای دیگر می‌روند. از بچگی ترسیده که در بزرگی می‌ترسد. از بچگی روحش را خرد کردند و شخصیت او را له کردند و او را این طور عادت دادند که تا با یک قاهر و دیکتاتور روبه‌رو نشود، مؤدب نمی‌شود.. .

صفحات کتاب :
219
کنگره :
BP۲۵۳/۴‬‬‬
دیویی :
‏‫‭‭۲۹۷/۶۴۴‬‬‬
کتابشناسی ملی :
۹۳۰۳۷۶۹
شابک :
9786004415408
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه راه رشد (جلد دوم)