نظر شما چیست؟

معرفی کتاب روانشناسی بالینی در ورزش

ما بر این باوریم که این کتاب، با سایر متون مربوط به تحقیق و کاربرد روان شناسی ورزشی تفاوت چشمگیری دارد؛ از این رو، بخش اول کتاب، پیش از بحث درباره ارزیابی، مداخله، فرمول بندی موردی، و عناوین دیگر به این مفهوم میپردازد که  «روان شناسی بالینی ورزشی » در واقع چیست و با کارکرد سنتی روان شناسی ورزشی چه تفاوت هایی دارد. فصل اول به بررسی اجمالی تاریخچه روان شناسی ورزشی می پردازد، در خصوص رشد تاریخی تئوری و کارکرد سنتی آن بحث می کند و نشان می دهد روان شناسی بالینی ورزش چه تفاوت هایی دارد.

در بخشی از کتاب روانشناسی بالینی در ورزش

ارائه تعریف قابل قبول از روان شناسی ورزشی کاربردی به دلایل متعدد، علت ناگفته تداوم بسیاری از تنشهای میان رشته‌ای است. مادامی که گفتمان حرفه ای بیشتر بر شایستگی و آموزش متخصص
تمرکز دارد، یافتن بهترین روش برای کمک به ورزشکاران در اغلب مباحثات نادیده گرفته می شود . از این منظر، لازم است این بحث از توجه به هدف یا دامنه عمل به سمت روش کار گسترش یابد.
همان گونه که پیش تر ذکر شد، دامنه فعالیت روان شناسی ورزشی کاربردی سنتی بر بهبود عملکرد متمرکز است. همچنین ، روشی را ترویج میدهد که در واقع ، تلاشی آموزشی برای آموختن مهارت های روانی به ورزشکاران است؛ زیرا تصور میشود این مهارتها، علاوه بر مهارت ها ی فنی و جسمانی، برای عملکرد بهینه ورزشکاران کارآمد و ضروری است.

صفحات کتاب :
486
کنگره :
‏‫‬‮‭GV۷۰۶/۴
دیویی :
‏‫‬‮‭۷۹۶/۰۱
کتابشناسی ملی :
۶۱۱۴۲۲۷
شابک :
9789644529498
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه روانشناسی بالینی در ورزش