کتاب نطق فرادستور

شرح مکمل بیانات مقام معظم رهبری به مناسبت بازگشایی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خرداد ماه ۱۳۹

امتیاز
5 / 0.0
خرید چاپی
27,000
10%
ت 24,300
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب نطق فرادستور

کتاب «نطق فرادستور» به کوشش محسن مشرقی و فاطمه عقیقی با محوریت شرح مکمل بیانات رهبری به مناسبت بازگشایی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی توسط انتشارات شهیدکاظمی منتشر شده است؛ در این کتاب به بررسی جایگاه نمایندگان مجلس، وظایف، باید‌ها و نباید‌های ایشان در دوره چهارساله نمایندگی از منظر مقام معظم رهبری از سال 1368 تا 1399 می‌پردازد.
کتاب «نطق فرادستور» گلچینی است از رهنمایی‌ها و ره‌گشایی‌های مقام معظم رهبری در 40 سال گفتگوی سالانه با وکلای ملت. پیرانه پند‌هایی که خواندن آن‌ها در قالب یک جلسه مفصل چند ساعته، اما صمیمی و خواندنی می‌تواند خطوط کلی حرکت و وظایف نمایندگان را روشن سازد. مخاطب کتاب «نطق فرادستور» نه فقط نمایندگان، بلکه همه کسانی هستند که با مجموعه مجلس شورای اسلامی ارتباط و در فرآیند قانونگذاری و اصلاح قانون مشارکت دارند. این مشارکت از تک تک آحاد مردم آغاز می‌شود و نمایندگان خود را انتخاب می‌کنند و در ادامه باید با مطالبه‌گری همچنان نماینده خود را در مسیر حرکت به سمت آرمان‌ها یاری دهند و تا دولت به عنوان رکن مهم و اجرایی قوانین و قوه قضائیه به عنوان ناظر ادامه می‌یابد. دولت، قوه قضائیه و مردم سه بازوی مهم نمایندگان در قانونگذاری و عملیاتی کردن درست قوانین هستند. کتاب «نطق فرادستور» به شیوه شرح مکمل تنظیم شده است و می‌تواند راهنمای مناسبی برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ابتدای دوره نمایندگی ایشان در مجلس شورای اسلامی باشد.

گزیده کتاب نطق فرادستور

«مجلس» قطعاً در رأس امور است - همان طور که امام (رضوان‌اللّه‌تعالی‌علیه) فرمودند- اما این را هم توجه کنید که «مجلس در رأس امور است» معنایش این نیست که هر یک نماینده‌ای در رأس امور است؛ مجلس در رأس امور است؛ یک نماینده، یک نماینده است. یعنی نماینده‌ی محترم و عزیزی که مردمِ یک جمع و گوشه‌ای از کشور با شوق و با شور جمع شدند و او را فرستادند مجلس، تصور نکند که او در رأس امور است؛ نه، مجلس در رأس امور است؛ برخوردش را این جوری مقایسه کند. مجلس شورای اسلامی نقطه ی امید نظام و مظهر اقتدار و اختیار ملّت است؛ جایگاه مقدّسی است که همیشه و در همه‌ی احوال می‌تواند و می‌باید رأی و اراده‌ی ملّت مسلمان و انقلابی را به کرسی بنشاند و مصلحت مردم را در شکل مقرّرات لازم‌الاتّباع در بافت و رفتار نظام و حکومت تضمین کند؛ خانه ی مردم و ملجأ دولت مردمی و مظهر ارزش‌های اسلام ناب محمّدی (صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله) و به تعبیر امام حکیم و فقیدمان «عصاره ی فضایل ملّت» است. 

صفحات کتاب :
92
کنگره :
‏‫‭DSR۱۶۹۲‬‬
دیویی :
‏‫‭۹۵۵/۰۸۴۴‬‬
کتابشناسی ملی :
8513003
شابک :
978-622-285-098-2
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه نطق فرادستور